Defekt Texas havetraktor hjælp
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 07-09-03 19:01

Hej.
Jeg har en 12 hk Texas have traktor 1239 med B&S motor .
Da jeg startede traktoren var den meget svær at starte men det lykkedes.
Efter start kom der meget røg og jeg stoppede motoren. Jeg ville checke om
der var olie på motoren. Da jeg skruede olie proppen af begyndte det at løbe
over med olie/benzin.
Jeg prøvede at dreje med motoren og dermed pumpede jeg olie/benzin ud af
olie påfyldningen.

Hvad er der sket med min mortor ?
Hvad kan jeg gøre for at få den til at køre igen?

Med venlig hilsen
Niels Peter Nielsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-09-03 20:04

Niels Peter Nielsen <np@tv.dk.dk> skrev i en
> [...]
> olie påfyldningen.
>
> Hvad er der sket med min mortor ?
> Hvad kan jeg gøre for at få den til at køre igen?

Det kan være så lidt som at der er en svømmer der hænger, og at der er løbet
benzin ned i olien via stemplerne. Du kan begynde med at kigge på
karburatoren og hvis den ikke lækker mere, kan du lukke blandingsolien ud,
den er jo ikke brugbar. Se om det nu også e r benzin, det kan være vand
hvis den er vandkølet. Det kan også være at systemet er afhængigt af at der
bliver lukket for benzinen ved stop, automatisk eller af dig, det kan være
nok.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 08-09-03 18:58

> [...]
> der var olie på motoren. Da jeg skruede olie proppen af begyndte det at

Hej Niels
Det er bare din nåleventil i karburatoren der hænger,alt dit benzin
er løbet ind i motoren.Er en ting vi jævnlig reparer på mit arbejde
Få en ny sat i samt skift dit olie så kører du igen.
Det er leth , he he

Mvh Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 08-09-03 19:11

Majbritt Sørensen skrev:

> Få en ny sat i

Hvorfor dog det ?Jeg tror kun jeg skiftede en enkelt ventil i de godt 10
år jeg drev værksted .

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 08-09-03 19:49

"Henning Lund" <hvis du fjerne dette.hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog det ?Jeg tror kun jeg skiftede en enkelt ventil i de godt 10
> år jeg drev værksted .

Hvor længe er det siden ?
Tit har vi problemer med at få de nåle med gummi
til at slutte tæt igen når de først er begyndt at lække
trods rengøring af nål -ventilsæd.
Derfor skifter vi dem

Jens

Fra : Henning Lund