IceWarp webmail problemer ..
Fra : J.K.Arning

Dato : 07-09-03 17:46

Sidder der en herude der kender til
icewarp webmail ?

Jeg kan tilgå mailserver administrationen
men jeg kan ikke få fat i selve webmailen ..
når jeg kalder den får jeg følgende svar:

Fatal error: Call to undefined function: template() in C:\Program
Files\Merak\html\mail\index.html on line 36

se evt. selv på:

http://www.arning.dk:32000/mail/

windows server 2003
Merak MailServer V. 5.8.6 ( incl. Icewarp )

Jeg har tidligere kørt med icewarp ( sammen med Merak )
og der virkede alt fint .. nu har jeg reinstalleret min server og
er ved at sætte alle de "små" ting op igen lidt efter lidt .. men
webmailen kan jeg bare ikke få til at virke ..

Jeg har lidt en fornemmelse af at det kan have med rettigheder
i filsystemet at gøre men jeg kaan ærligtalt ikke overskue det
lige nu .. har i nogle bud ?

Regards

Fra : JH

Dato : 10-09-03 11:12

> Jeg har lidt en fornemmelse af at det kan have med rettigheder
> i filsystemet

I vores setup, som dog er en windows 2000 server. Der er de eneste der
har rettigheder til filerne i Merak-folderne. Administrator og SYSTEM

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-09-03 15:41

"JH" <003___remove___@email.dk> wrote in message

> I vores setup, som dog er en windows 2000 server. Der er de eneste der
> har rettigheder til filerne i Merak-folderne. Administrator og SYSTEM

Ok .. men hvad er resultatet så .. kan webmailen åbnes ude fra ?

Regards

Fra : JH

Dato : 11-09-03 14:23

> kan webmailen åbnes ude fra ?

Ja, vi har ikke haft problemer i de 2-3 år vi har brugt den.

Fra : J.K.Arning

Dato : 18-09-03 12:14

"J.K.Arning" <news@nospamarning.dk> wrote in message
> Sidder der en herude der kender til
> icewarp webmail ?

Det gør der nu .. jeg fandt fejlen .. sådan da.

Det viste sig at være et problem med genindlæsning
af backup i Merak .. det skete simpelthen det at det
gik kludder i Merak / IceWarp indstillingerne når en
backup blev indlæst .. efter at have reinstalleret påny
og opsat mailkonti manuelt ( pyhaa ) virkede alt som det skulle.

Regards