E-Mail
webnoob 5265
[Xnews] Score-fil.
Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-09-03 17:05

Hej,

Det er sikkert ganske simpelt, men jeg kan ikke finde information om
det i Xnews' hjælpefil så nu prøver jeg her.
Hvordan undgår jeg at hvis jeg f.eks. scorer på navnet Dino at Xnews
så ikke også scorer på navne som f.eks. "A big mean ugly dinosaur" ?
Jeg har prøvet at sætte anførselstegn rundt om navnet, men hvis jeg
gør det så scorer den intet. Har også prøvet med *navn*, men får så
at vide at der er fejl i score.ini.

Man kunne selvfølgelig bare vælge at score på mailadressen i stedet,
men der er jo mange som skifter mailadresse hele tiden og så igen.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 07-09-03 17:24

Den 07 sep 2003 skrev Thomas Madsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

From: ^Dino

> Man kunne selvfølgelig bare vælge at score på mailadressen i stedet,
> men der er jo mange som skifter mailadresse hele tiden og så igen.

Du er så selv undtagelsen. Jeg har længe scoret dig på ^Madsen, men du
valgte at skifte navn til Thomas Madsen, og så virkede den ikke mere.
Så jeg er begyndt at score dig på mailadressen i stedet

LarsK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-09-03 17:29

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> From: ^Dino

Dén skal sgu prøves. Post den endelig i news.software.readers, hvis den
er vandtæt.

Tak for tippet!

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-09-03 17:38

Lars Klintholm skrev:

> From: ^Dino

Tak. Det ser ud til at fungere. :)

> Du er så selv undtagelsen.

Der blev lidt for mange som kaldte sig Madsen på et tidspunkt så
jeg følte mig nødsaget til at skifte navn da jeg selv blev forvirret
over det.

Da jeg startede med Xnews havde jeg problemer med at få den til at
score mine egne indlæg og dengang fik jeg det råd at indsætte denne
linie i Score.ini: From: nospam@madsen\.tdcadsl\.dk
Det virkede, men jeg har stadig ikke forstået hvorfor den linie skal
udformes sådan. Hvorfor ikke bare nospam@madsen.tdcadsl.dk ?

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 07-09-03 19:52

Den 7-9 2003 skrev Thomas Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> linie i Score.ini: From: nospam@madsen\.tdcadsl\.dk
> Det virkede, men jeg har stadig ikke forstået hvorfor den linie skal

Fordi punktum (i en RegExp) er lig med et hvilket som helst tegn.
Backslash fortæller at punktumet skal læses som et punktum. Comprende?

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-09-03 20:23

Dino skrev:

> Fordi punktum (i en RegExp) er lig med et hvilket som helst tegn.
> Backslash fortæller at punktumet skal læses som et punktum.
> Comprende?

Ja, det tror jeg nok at jeg gør. Grazie.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-09-03 17:28

Hej Thomas Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er sikkert ganske simpelt

Desværre tror jeg det ikke :-/

> Hvordan undgår jeg at hvis jeg f.eks. scorer på navnet Dino at Xnews
> så ikke også scorer på navne som f.eks. "A big mean ugly dinosaur" ?

I lige netop dette tilfælde er det jo en udmærket beskrivelse af Dino

Seriøst: Jeg har selv samme problem og har længe haft. Derudover har
jeg fra omkring 2-2½ år siden og frem søgt efter en løsning i bl.a.
<news:news.software.readers> uden at finde nogen. Selv ikke ved direkte
at spørge har nogen haft en løsning (men adskillige der fortalte, at de
også havde problemet. Så hvis jeg fandt en løsning, måtte jeg endelig
poste den...)

Netop og vist kun Dino har givet mig hovedpine, da der faktisk er en i
dk-hierarkiet, hvor bogstaverne "dino" indgår i hans navn (som jeg ikke
husker).

Man kunne selvfølgelig løse det ved at bede Dino kalde sig "Dino - the
original one" e.l.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-09-03 17:41

Rudi Stegen skrev:

> Desværre tror jeg det ikke :-/

I tilfældet med Dino så virker Lars' råd, ser det ud til.
Jeg havde problemer med at en i Adobes grupper med efternavnet Jardino
også blev scoret hvis jeg blot scorede på navnet Dino, men med ^Dino
bliver Jardino ikke scoret, men Dino gør.

> Man kunne selvfølgelig løse det ved at bede Dino kalde sig "Dino -
> the original one" e.l.

:)

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-09-03 17:46

Thomas Madsen skrev:

> Jeg havde problemer med at en i Adobes grupper med efternavnet
> Jardino også blev scoret hvis jeg blot scorede på navnet Dino, men
> med ^Dino bliver Jardino ikke scoret, men Dino gør.

Men en ved navn dino tsapatsaris bliver også scoret med ^Dino i
score.ini, men det jo nok nærmest umuligt at undgå.

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 07-09-03 18:12

Den 7-9 2003 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> I lige netop dette tilfælde er det jo en udmærket beskrivelse af Dino

What! Me ugly? No, never! You ####### #### ### #######! ;0)

> Netop og vist kun Dino har givet mig hovedpine, da der faktisk er en i
> dk-hierarkiet, hvor bogstaverne "dino" indgår i hans navn (som jeg ikke
> husker).

From= ^Dino$

> Man kunne selvfølgelig løse det ved at bede Dino kalde sig "Dino - the
> original one" e.l.

Nej, det gider jeg ikke!! ;0)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-09-03 21:50

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> What! Me ugly? No, never! You ####### #### ### #######! ;0)

> From= ^Dino$

Ja, jeg *har* fikset det, efter at have læst tråden og genlæst, hvad
for over et par år siden fandt ud af i anden sammenhæng, jf.
<news:Xns93EFE7487404CRudiStegen@dknews.tiscali.dk> *suk*

> Nej, det gider jeg ikke!! ;0)

Så skip det sidst ord

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter G

Dato : 07-09-03 19:50

Rudi Stegen skrev:

> [...]
> at spørge har nogen haft en løsning (men adskillige der fortalte, at de
> også havde problemet. Så hvis jeg fandt en løsning, måtte jeg endelig

For at udbygge: ^Dino$ skulle være mere præcis.

^ betyder "start af linie"
$ betyder "slut på linie"

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Korrigér endelig mit sprog, stavefejl, grammatik, kommatering m.m.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-09-03 21:44

Hej Peter G, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> For at udbygge: ^Dino$ skulle være mere præcis.
>
> ^ betyder "start af linie"
> $ betyder "slut på linie"

Hvor dum har man (i.e. mig) lov til at være...

I Xnews.ini, Misc-sektionen har jeg i herrens lange tider brugt:
SigDashRegex=^\-\-\s?$
for at både "-- " og "--" genkendes som signaturadskiller.

Sådan er hele dagen gået. Det startede med at jeg talte en skefuld for
lidt, da jeg i morges stoppede kaffe i maskinen. Jeg burde have anet,
det var et tegn på, jeg skulle have hevet telefonstikket ud, undladt at
tænde pc'en, slået ringeapparatet fra og være gået i seng igen...

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter G

Dato : 14-09-03 04:01

Rudi Stegen skrev:

> Hvor dum har man (i.e. mig) lov til at være...

Det er et trickspørgsmål, ikke? Men dig Rudi, du kan aldrig være dum. Blot
midlertidig distræt.

> [...]
>
> Sådan er hele dagen gået. Det startede med at jeg talte en skefuld for
> lidt, da jeg i morges stoppede kaffe i maskinen.

Ja, det er sådan noget der kan starte skilsmisser og verdenskrige.

Forresten skal man ikke bruge skefulde når man skal lave kaffe. Kaffe skal
laves som Steve Martin gør det i "Dead Men Don't Wear Plaid"
( http://uk.imdb.com/title/tt0083798/ ).

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-09-03 17:51

Thomas Madsen, du skrev:

> Det er sikkert ganske simpelt, men jeg kan ikke finde information om
> det i Xnews' hjælpefil så nu prøver jeg her.

Har du prøvet
From: {\bDino\b}
eller
From: ^Dino$

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-09-03 18:08

Henrik K Hansen skrev:

> From: {\bDino\b}

Det ser den ikke ud til at acceptere.

> From: ^Dino$

Den virker derimod og det resulterer endda i at dino tsapatsari nu
heller ikke bliver scoret, så det er vist tip top. :)

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-09-03 18:12

Thomas Madsen, du skrev:

> Det ser den ikke ud til at acceptere.

Nej det opdagede jeg, den skal se sådan her ud.

From: \bDino\b

> Den virker derimod og det resulterer endda i at dino tsapatsari nu
> heller ikke bliver scoret, så det er vist tip top. :)

Ja utroligt hvad der står i hjælpefilen
--
Henrik
Data du har hjelmen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-09-03 18:24

Henrik K Hansen skrev:

> From: \bDino\b

Den ser også ud til at virke ja.

> Ja utroligt hvad der står i hjælpefilen

Står det godt nok i hjælpefilen? Jeg sad og tæskede den igennem i
aftes/nat og kunne ikke finde information om det. Hvis det virkelig
er tilfældet så er jeg efterhånden nået til det punkt hvor jeg må
indrømme at jeg også har en form for blokade overfor hjælpefiler. :)

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-09-03 18:41

Thomas Madsen, du skrev:

> Står det godt nok i hjælpefilen? Jeg sad og tæskede den igennem i
> aftes/nat og kunne ikke finde information om det. Hvis det virkelig
> er tilfældet

Jeg lyver ikke, det er jo simple Regular expressions.

^ match begin of string
$ match end of string
\b Match a word boundary

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-09-03 20:59

Thomas Madsen, du skrev:

> Det der så undrer mig er hvorfor de regular expressions ikke er
> brugt i eksemplerne i beskrivelsen af score.ini i hjælpfilen.

Ja det ville være en god ide. Grunden til at jeg har Xnews liggende
er ellers den gode forklaring på de forskellige regexp, og så den
indbyggede regtester, 'glemte bare lige at fjerne Tuborgklammerne'

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-09-03 20:23

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg lyver ikke, det er jo simple Regular expressions.

Det der så undrer mig er hvorfor de regular expressions ikke er
brugt i eksemplerne i beskrivelsen af score.ini i hjælpfilen.
Skulle jeg strikke sådan en hjælpefil sammen, så ville det i mine
øjne være en god idé at lave nogle eksempler hvor de er brugt så
almindelig dødelige kan forstå hvad det går ud på, men man kan jo
selvfølgelig ikke forlange i pose og i sæk. :)

Madsen.

Fra : Peter G

Dato : 08-09-03 11:01

Thomas Madsen skrev:

> Det der så undrer mig er hvorfor de regular expressions ikke er
> brugt i eksemplerne i beskrivelsen af score.ini i hjælpfilen.

Mit indtryk er at Luu forventer at XNews brugere allerede har/selv sætter
sig ind i Regexp. Det er så alment udbredt og hjælp/eksempler/manualer kan
findes så mange steder at det nok har mindre prioritet m.h.t. hjælpefil.

Jeg selv har glæde at et udmærket freeware program der hedder "Regexp
Coach" samt en manualen til mit Regexp-Spampal-plugin.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-09-03 12:42

> [...]

> sætter sig ind i Regexp. Det er så alment udbredt og
> hjælp/eksempler/manualer kan findes så mange steder at det nok har

Han henviser faktisk til det i manualen,
<http://xnews.newsguy.com/manual.html#regex>.

Derudover er der et hint i Score.txt, hvor han opfordrer en til at
kigge efter slrn-omtaler/-manualer.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-09-03 14:00

Peter G skrev:

> Mit indtryk er at Luu forventer at XNews brugere allerede har/selv
> sætter sig ind i Regexp.

Det har du nok ret i og sidenhen har jeg også opdaget at der er
et eksempel i hjælpefilen med regular expressions. Jeg har så
bare åbenbart ikke fået ind i mit tykke hoved at de kunne bruges
i score.ini og heller ikke hvordan de præcist skulle bruges.

Madsen.