Problemer med jobbet --> Reglement
Fra : Seth

Dato : 07-09-03 16:40

Hejsa

Jeg står i butik (pc butik) og har i de næsten sidste tre uger stået alene
mandag - lørdag, 10-18 (lørdag 10-14). Frokostpause svinger mellem 5-15 min.
da jeg jo skal springe ud, hvis der kommer kunder.
Problemet er at min kollega som jeg plejer at arbejde sammen med gik på
barsel på min planlagte fridag (fredag + lørdag).
Jeg spørger pænt min chef om han har lyst til at overtage for mig, da det
hele er ved at stige mig til hovedet og jeg virkeligt har brug at at koble
af denne weekend.
Det vil han ikke høre tale om og siger at så skal jeg bare tage den tjans!
BASTA!
Og det bliver for meget for mig....jeg melder mig syg fredag og går til
lægen.
Lægen siger at jeg har akut stress og skal have pause så længe jeg har brug
for det.

Men hvordan med arbejdet.....?!

Er det overhovedet tilladt at arbejde 44 timer om ugen konstant i knap tre
uger?
Det med frokostpauserne ved jeg at er imod alt reglement, især når jeg selv
betaler for den!

Og en anden ting...arbejdsmarkedsbidrag, er 8% ikke en normal standard?
Jeg og resten af mine kolleger betaler 9%...
Hvad er grunden til det?

Håber nogen kan hjælpe mig her med lidt gode råd.

På forhånd tak
Bo

Fra : Kolonorma

Dato : 07-09-03 16:46

OT: se at komme væk derfra.

Fra : Seth

Dato : 07-09-03 16:59

"Kolonorma" <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> OT: se at komme væk derfra.

Hvis OT, hvilken gruppe er bedre passende?
Troede at spørgsmålene havde en lille relevans her.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-09-03 17:18

In article <3f5b555c$0$16833$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Seth wrote:
> "Kolonorma" <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvis OT, hvilken gruppe er bedre passende?
> Troede at spørgsmålene havde en lille relevans her.

Det er kommentaren fra "Kolonorma" der er OT, og det har vedkommende
valgt at gøre dig og andre opmærksom på. Og nu vi er ved det OT, hvad
siger din fagforening?

JonB

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-09-03 17:20

"Seth" <crow_104@hotmail.com> wrote in

> Hvis OT, hvilken gruppe er bedre passende?
> Troede at spørgsmålene havde en lille relevans her.

Det har de også - det var Kolonormas indlæg der var OT.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Kolonorma

Dato : 07-09-03 21:45

Ja det var ikke for at træde nogen over tærene men jeg ville bare lige sige
helt OT at en arbejdsplads med dårligt miljø og andr uklarheder er bedre at
forlade end at blive ved blot for pengenes skyld. Dette både for firmaets
med især din egen skyld. livet er for kort til den slags, og på det
menneskelige plan - ja så er penge altså ikke så meget værd igen. jeg ville
hellere flytte i lille værelse end at være 1 trediedel af mit liv på en
dårlig arbejdsplads - det bliver du mere lykkelig af!

OG - sorry for ujuridisk SPAM ;(

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 07-09-03 17:11

[Klip]
> Er det overhovedet tilladt at arbejde 44 timer om ugen konstant i knap tre
> uger?

Umiddelbart er der ikke noget problem i at arbejde 44 timer om ugen, men...

Hvis man foreksempelvis planlægger sit arbejde over 3 måneder, vil der ikke
være noget i vejen for, at man nogle uger arbejder 44 timer, og andre kun 32
timer, idet at det samlet timetal, vil give det samme inden for de 3
måneder. Hvis du samlet arbejder mere, skal der vel udbetales overarbejde
eller afspasere de timere

> [...]

> Og en anden ting...arbejdsmarkedsbidrag, er 8% ikke en normal standard?
> Jeg og resten af mine kolleger betaler 9%...

Arbejdsmarkedsbidraget er på 8 procent. Men betaler du så måske 1 procent
ferieopsparing (ikke feriepenge), pension eller ?

Som en anden skriver, så lyder det ikke som om, at dit arbejdsmiljø er
særlig velfungerende

Allan Bach

Fra : Svend

Dato : 07-09-03 17:20

>Er det overhovedet tilladt at arbejde 44 timer om ugen konstant i knap tre
>uger?

Er du omfattet af en overenskomst? På EU-plan hedder grænsen 48 timer
per uge i snit. Det er almindeligt i mange ansættelseskontrakter, at
der står at arbejdstiden er 37 timer per uge, ekskls. pauser, men at
overarbejde må påregnes.

Men det bedste råd må være, at du kontakter din fagforening. Dels har
din lokale afdeling muligvis 'erfaring' med din arbejdsgiver og dels
kender de til overenskomster og regler som må omfatte dig.

Hvis du ikke er med i en fagforening, så overvej om det ikke er
pengene værd

>Og en anden ting...arbejdsmarkedsbidrag, er 8% ikke en normal standard?
>Jeg og resten af mine kolleger betaler 9%...
>Hvad er grunden til det?

Mon ikke du betaler 8% i AM-bidrag og 1% i SP-bidrag? (ligesom os
andre).