Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjælp til valg af grafikkort
Fra : Rookie All Stars

Dato : 07-09-03 16:35

Daus derude.

Jeg kunne godt tænke mig at pifte min grafik lidt op, så nu
skal der ske noget på dén front.

Min comp.-spec. er, som følger :
- AMD T-Bred XP 2200+
- 768 MB SDRAM
- 17" TFT (1280*1024 at 75Hz)
- AGP : 4X

Spil, der skal spilles m. det NYE kort (single & multi) :
- WarCraft III
- Diablo I (.. udødeligt spil
- Quake III Arena
- AoE II
- RtCW
... og måske lidt CS ..

Valget står (pt.) mellem disse 3 typer (1.000 - 1.500 kr.) :
- Geforce FX5600-TD
- Radeon 9600 PRO
- Geforce4 TI-4200
... alle m. 128 MB på kortet og bla-bla-bla :)

- Hvad vil i foreslå til netop MIN computer?
- Er der noget, man skal passe på, når man har TFT?
- Hvad er den store forskel på disse 3 kort (.. skal ikke spille 24/7, men
gerne optimalt,
når det så sker

På forhånd tak for diverse input!

Fra : Christian Spøer

Dato : 07-09-03 19:23

Diablo 1 er gude spillet, og fortjener selvfølgeligt ATi Radeon 9800PRO
256MB!
Men det er jo også en lidt anden prisliga...
De andre spil kan nøjes med ATi Radeon 9500PRO, den er hurtigere end
9600PRO. Men hvis ikke du er med på den, så tag GeForceFX 5600. Hvis du
tænder for AntiAliasing og Anisotropic, så er den hurtigere end GeForce4
TI4200, og det vil du gerne når du ser forskellen i billed kvalitet.

Jeg ville skyde efter 9500PRO (som jeg har og elsker) ellers FX 5600.
Uden at vide alt for meget om det, og med fare for at blive flamed, så vil
jeg sige, at ATi er bedst til TFT. De har en stor know-how om
billedkvalitet, og bliver altid rost for den.

Besøg evt. www.tomshardware.com for nogle benchmarks.

Mvh
Christian

Fra : Jesper

Dato : 08-09-03 15:27

"Christian Spøer" <christian_spoer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg sige, at ATi er bedst til TFT. De har en stor know-how om
> billedkvalitet, og bliver altid rost for den.

BJ Trading har 9500pro på tilbud i øjeblikket