DM50 kobling
Fra : sid

Dato : 07-09-03 15:47

Hej.

Jeg har en suzuki DM50 hvor jeg tror koblingen ikke virker optimalt.
Vis jeg F.eks. holder i fri gear, trækker koblingen og skifter
til første gear, giver den et kort kræftigt ryk.

Vis der er nogen der har været udsat for det samme eller bare
har et generalt godt kendskab til koblinger ville jeg blive glad for
et svar eller et tip om hvor svært det er at rode med koblingen.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 07-09-03 21:47

"sid" <frederikskjold@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har et generalt godt kendskab til koblinger ville jeg blive glad for
> et svar eller et tip om hvor svært det er at rode med koblingen.

Kan du koble ud skifte til første gear, og så give den fuld gas imens du er
koblet ud uden at knallerten triller fremad?
Hvis den triller fremad er det nok bare koblingskablet der skal strammes
lidt.

Fra : sid

Dato : 10-09-03 15:07

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> wrote in message news:<bjg595$2ct$1@dknews.tiscali.dk>...
> [...]
> koblet ud uden at knallerten triller fremad?
> Hvis den triller fremad er det nok bare koblingskablet der skal strammes

Da dette er min første knallert har jeg ikke specielt kendskab til
hvordan en kobling skal fungerer, men jeg ved at koblingskablet er
strammet nok.

Er det normalt at det siger "klonk" når man skifter gear?

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 14-09-03 19:58

> Er det normalt at det siger "klonk" når man skifter gear?
Ja, til en vis grænse, det er lettest at 'føle' sig frem, men det kræver jo
at man er vant til en knallert med gear
Men så længe at den skifter som den skal og ikke 'skurrer' når du skifter så
er det fint.

/Morten