Mænds orgasme
Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 07-09-03 14:10

Nu har jeg i lang tid ment at jeg ikke nødvendigvis får en orgasme når jeg
kommer.
Det er da dejligt når man kommer, men når man det punkt som jeg vil kalde
min orgasme er det langt mere end det, det er en vild og ubeskrivelig
følelse.

Mange modsiger denne påstand, da de mener at en mands orgasme er at komme.

Hvad mener i?

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-09-03 14:33

[Kristian Ørmen Pedersen | Sun, 7 Sep 2003 15:09:49 +0200]

>Mange modsiger denne påstand, da de mener at en mands orgasme er at komme.
>
>Hvad mener i?

Jeg er ganske enig med dig; en mand kan få en udløsning der bestemt er
vældigt rart, men den store orgasme der 'river huse ned' er ikke noget
der bare kommer pr. automatik.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : A.Barney

Dato : 07-09-03 15:53

Kristian Ørmen Pedersen wrote:
> [...]
> følelse.
>
> Mange modsiger denne påstand, da de mener at en mands orgasme er at komme.

For mig har udløsning (sædafgang) og orgasme altid hængt uløseligt
sammen. Jeg har aldrig prøvet at få orgasme uden samtidigt at have
sædafgang, og jeg har aldrig prøvet at få sædafgang uden også at få
orgasme. Orgasmen kan dog have mange styrker, fra dem til 7,6 på
Richter-skalaen til dem der kun lige "kommer op over kanten". Jeg får
næsten altid gode orgasmer, men hvis indsatsen er halvhjertet og
koncentrationen i det afgørende øjeblik svigtende kan der godt
indimellem komme en der stort set bare er et lille sus og ikke
anstrengelserne værd.

Andreas

Fra : REX

Dato : 07-09-03 16:28

Hej Andreas .....

Jeg er helt enig med dig - det der nok er den væsentlige
forskel på mænd og kvinder er at det er så "let" for os.

Mine er faringer siger mig at kvinders orgasme ligger
lige så meget i hovedet som i underlivet og at de for
at få den fulde nydelse skal ha de to steder til at gå op
i en større enhed.

Men Andreas du har da ret - mine orgasmer -
udløsninger (sædafgang) variere da alt efter hvor tændt -
trygt og dejligt jeg har det.-

Men et lille morgenknald eller udløsning ved
onani sagtens kan holde min hjerne igang i et
par timer ...

Det værste og det mest dræbende er at bekymre sig
om det ... det slår hormonerne ihjel ....

Hilsen Rex

Fra : Jens og Jannie

Dato : 07-09-03 22:00

REX wrote:

> Mine er faringer siger mig at kvinders orgasme ligger
> lige så meget i hovedet som i underlivet og at de for
> at få den fulde nydelse skal ha de to steder til at gå op
> i en større enhed.

tjae det gælder nu også for mig, selv om jeg er mand.

> Det værste og det mest dræbende er at bekymre sig
> om det ... det slår hormonerne ihjel ....

der er vi så tilgændgæld helt enige.
Jens

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 07-09-03 19:41

> [...]
> koncentrationen i det afgørende øjeblik svigtende kan der godt
> indimellem komme en der stort set bare er et lille sus og ikke

Okay det lille sus vil du så hvis du tænker dig ekstremt godt om kalde det
for en rigtig orgasme? og har du aldrig prøvet større "sus" under selve
samlejet eller forspillet end de småsus du får ved en "kedelig" udløsning?

- Kristian

Fra : A.Barney

Dato : 07-09-03 19:55

> [...]

> samlejet eller forspillet end de småsus du får ved en "kedelig" udløsning?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med de større sus? Er det noget
andet end orgasme? Ordet "sus" var måske ikke velvalgt fra min side, det
jeg prøvede at sige var, at for mig er en orgasme en orgasme, og altid
associeret med en sædafgang, det er blot styrken der er forskellig.

Andreas

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 07-09-03 20:00

> [...]
> jeg prøvede at sige var, at for mig er en orgasme en orgasme, og altid
> associeret med en sædafgang, det er blot styrken der er forskellig.

Du skriver at der ved dårlig indsats er en meget lille orgasme samtidig med
at du kommer.

Det jeg spørger om er så om du så vil kalde det en orgasme?

Og samtidig spørger jeg om du ved ren stimulation uden udløsning ikke kan
komme til at mærke en større styrke af orgasme end den lille styrke orgasme
du snakkede om før?

Fra : A.Barney

Dato : 07-09-03 20:34

Kristian Ørmen Pedersen wrote:

> Du skriver at der ved dårlig indsats er en meget lille orgasme samtidig med
> at du kommer.
>
> Det jeg spørger om er så om du så vil kalde det en orgasme?

Ja - en lille orgasme...

> Og samtidig spørger jeg om du ved ren stimulation uden udløsning ikke kan
> komme til at mærke en større styrke af orgasme end den lille styrke orgasme
> du snakkede om før?

Nej - stimulation uden udløsning = ingen orgasme.

Andreas

Fra : Paul

Dato : 07-09-03 18:25

"Kristian Ørmen Pedersen" <koep@koep.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> følelse.
>
> Mange modsiger denne påstand, da de mener at en mands orgasme er at komme.

Et rigtigt godt tema denne gang.

Når jeg tænker tilbage så har jeg kun fået sædafgang (udløsning) et par
gange uden at få orgasme.

Orgasme for mig er en utrolig dejlig fornemmelse, hvor jeg lige i de første
sekunder egentlig mister bevidstheden - ikke at jeg falder om eller noget,
men min bevidsthed står lige af nogle sekunder mens den tager nogle mentale
flik flak. Jeg ved faktisk ikke hvad der foregår med min bevidsthed i disse
få sekunder, men når jeg "kommer til mig selv" er det med en dejlig
fornemmelse både psykisk og fysisk.

Den fysiske orgasme kan varriere meget, men jeg får som regel sprøjtende
udløsninger - det er meget sjældent de er sivende, det er mest når jeg i
forvejen er enten fysisk eller psykisk træt. Jeg har aldrig nogensinde lidt
af hovedpine, hvilket jeg tilskriver mine orgasmer, da jeg kan mærke
orgasmer har en forebyggende virkning på hovedpine - orgasmen udløser en
træthed der gør jeg lige kan tage en lur, og så får jeg ikke hovedpine
selvom jeg måske har været længe oppe eller er udbombet rent metalt efter
arbejde.

En anden ting ved mine orgasmer er, at jeg efterhånden er så trænet, at en
orgasme kan gøre godt i mange timer efter jeg fik den.
Min pik, nosser og sædstrenge kan føles rigtig dejlige i flere timer after
orgasmen. De er højst sandsynlige ømme, men det føles dejligt...

De mest intensive orgasmer får jeg efter flere timers psykisk og fysisk
stimulering. En tur i byen, god mad, en stille gåtur, flere timers dans samt
noget efterfølgende hjemlig hygge - og så det at jeg er den dominerende og
hun tager imod, det kan virkelig tænde mig. Styrken af min orgasme afhænger
meget af den forudgående stimulering.

Paul

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 07-09-03 19:35

> [...]
> noget efterfølgende hjemlig hygge - og så det at jeg er den dominerende og
> hun tager imod, det kan virkelig tænde mig. Styrken af min orgasme

Helt enig, stimuleringen/forspillet er meget vigtigt for en god orgasme
eller for en orgasme i det hele taget. En del af god sex er ikke selve
akten, men hele pirringen der foregår før og efter. Det kan starte med
nusseri ved middagsbordet, efterfuldt af at man ser en god film sammen mens
men ligger op af hinanden og smånusser lidt, tilsidst ender man måske med at
glemme filmen og begynde at elske på sofaen i flere timer så man er helt
badet ind i sved og derefter tager et bad sammen, efter badet kan hele
scenariet så gå videre oppe i sengen.
DER opnår man en masse gode orgasmer!

Dog kan det i mit tilfælde også være andre ting som f.eks. spændingen ved at
hoppe spontant på hinanden på et toilet i et tog der kan udløse en orgasme.

Men i tilfælde af at man lige tænder hindanden, dyrker lidt småkedelig sex
og kommer. Det får jeg simpelthen ikke en orgasme af.

- Kristian

Fra : REX

Dato : 07-09-03 20:38

Hej igen Kristian ...

Tror du ikke du ville lette for forståelsen
om du selv slog ordet orgasme op i en ordbog
eller ude på Nettet her er bla. fra en side om emnet

Se bla. her .... lidt hjælp ....:

Klip >>

Orgasme er betegnelsen for udløsningen, som opnås ved seksuel stimulering.
Det seksuelle reaktionsforløb kan både hos kvinder og mænd inddeles i fire
faser (efter de nordamerikanske psykologer Masters og Johnsons
klassificering): 1. ophidselse, 2. plateau, 3. orgasme og 4. afslapning. Ved
selve orgasmen, som er af kort varighed, udløses de spændinger som er
opstået i kar og muskler under ophidselses- og plateaufasen.

I løbet af de fire faser gennemgår hele kroppen, men specielt kønsorganerne,
typiske forandringer. I ophidselses- og plateaufasen bliver kønsorganerne og
området omkring dem fyldt op med blod. Hos manden fører dette til erektion,
rejsning, og hos kvinden til opsvulmning og fugtning af slimhinderne. Hvis
den seksuelle stimulering fortsætter, fører plateaufasen over i selve
orgasmen. Den består både hos kvinder og mænd af hurtige
muskelsammentrækninger i bækkenmuskulaturen og muskulaturen omkring penis og
vagina. Hos manden fører muskelsammentrækningerne til sædafgang.

Fra orgasmefasens højdepunkt glider både kvinder og mænd ind i
afslapningsfasen hvor kønsorganerne og kroppen i øvrigt bringes tilbage i
normal tilstand. I afslapningsfasen er manden uimodtagelig for videre
seksuel stimulering i en vis periode. Han kan ikke bringes til en ny orgasme
før denne periode er ovre. Længden af denne uimodtagelige periode varierer.
Den er normalt lang hos ældre mænd og forholdsvis kort hos helt unge mænd.
Kvinden kan imidlertid bringes til fornyet orgasme ved stimulering fra et
hvilket som helst tidspunkt i afslapningsfasen. Nogle kvinder kan opleve
multiple orgasmer, dvs. flere hurtigt på hinanden følgende orgasmer.

Mandens og kvindens orgasme er fysiologisk set ens. Orgasmerefleksen udløses
ved stimulering af kønsdele, som modsvarer hinanden - penis og klitoris - og
foregår ved sammentrækninger i muskulatur, som er fysiologisk ens. Alligevel
er en del forhold forskellige. Ophidselsesfasen hos kvinder er som oftest
længere end hos mænd. Og der behøves længere tids seksuel stimulering før
kvinden får orgasme, mens manden ofte kan få orgasme efter ret kort tids
stimulering. Det ser også ud til, at kvinders evne til at få orgasme er mere
afhængig af partneren og forholdet til partneren. Mandens orgasme kommer
tydelig til udtryk i form af sædafgangen. Der findes ikke noget tilsvarende
træk hos kvinden.

citat slut ....

Så blev du evt. selv lidt klogere ...

Stykket stammer fra:

http://www.leksikon.org/art.php?n=1966

Med venlig hilsen
Rex

Ps: I øvrigt høre jeg også til dem der kan få
en dundrende hovedpine lige før udløsningen
Orgasmen og sædafgang - det virker meget
ubehageligt ,,

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 07-09-03 21:48

> KLIP citat fra: http://www.leksikon.org/art.php?n=1966

Med chance for at blive havlet totalt ned så mener jeg ikke at du kan bruge
det citat til så meget igen da det bygger på nogle psykologers holdninger og
meget lidt videnskab.
Lad os istedet diskutere vores egne erfaringer og holdninger.

Jeg mener stadig at jeg kan komme uden at få orgasme, okay ifølge
ovenstående er det ikke muligt at få en orgasme uden at komme, men jeg kan
ihvertfald opnå en orgasmelignende tilstand uden at komme. Desuden ved jeg
at det kan lade sig gøre at jeg kan komme, hoppe afslapningen over og
fortsætte elskoven.

Alle mennesker er ikke ens og gud hvor ville det da også være kedeligt.

- Kristian

Fra : Paul

Dato : 08-09-03 00:23

> [...]
> ihvertfald opnå en orgasmelignende tilstand uden at komme. Desuden ved jeg
> at det kan lade sig gøre at jeg kan komme, hoppe afslapningen over og

Du siger rent faktisk to forskellige ting i det ovenstående: "kan komme uden
at få orgasme" - "opnå en orgasmelignende tilstand uden at komme".

Det første du siger må være: "at få udløsning uden at få orgasme" - er det
korrekt forstået? Det kan jeg også i meget få tilfælde - det er en sivende
udløsning uden en decideret orgasme. Nogle mænd får også (mest i puberteten)
udløsning i søvne uden der har været tale om en orgasme.

Det andet du siger må være: "opnå orgasme uden at få udløsning" - er det
korrekt forstået? Se, den er for viderekomne. Man kan teoretisk set få
orgasme af at få slikket tæer, brystvorter og andre steder. Men, det kræver
en vis øvelse samt sensuel følelse andre steder end i kønsorganerne. Ligesom
en kvinde kan få orgasme af at give en mand "deep throat" må det egentlig da
også være muligt for en mand. Jeg tror da også det er muligt for en mand at
få orgasme ved analsex - dvs. når han er den modtagende. Det kan så enten
være en mand, som betjener ham eller en kvinde med strap-on dildo på.

Jo - orgasme er ikke udelukkende forbundet med pikken.

Paul

Fra : REX

Dato : 08-09-03 06:16

Hej Kristian ...

Du skriver bla.:

> Desuden ved jeg at det kan lade sig gøre at jeg kan
> komme, hoppe afslapningen over og fortsætte
> elskoven.

Så har du pr. definaton ikke fået orgasme og det er vel
det du spørger om .... "Mænds orgasme"

Naturligvis er vi ikke alle ens - men ordet orgasme for
mænd bestyder udløsning og sædafgang ... det kan du da
læse dig til ....

Det er muligt du føler en hvis form for klimax uden at
få udløsning men så har du ikke fået orgasme i ordets
bedste forstand.

Med venlig hilsen
Rex

Fra : REX

Dato : 08-09-03 08:05

Hej Kristian ...

Du skriver bla.:

Fra : ¤

Dato : 08-09-03 14:40

>Jeg mener stadig at jeg kan komme uden at få orgasme, okay ifølge
>ovenstående er det ikke muligt at få en orgasme uden at komme, men jeg kan
>ihvertfald opnå en orgasmelignende tilstand uden at komme.

Men hvad mener du så med at "komme" ? Er det sædafgang ?

Fra : PerX ...

Dato : 15-09-03 15:51

In article <3f5b892e$0$54768$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rex@loveletters.dk says...
> Orgasme er betegnelsen for udløsningen,

Det er kun nogens betegnelse, alle er ikke enige.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-09-03 10:36

Kristian Ørmen Pedersen <koep@koep.net> skrev:

Hej Kristian

> [...]
> ubeskrivelig følelse.
>
> Mange modsiger denne påstand, da de mener at en mands orgasme er at

Jeg mener, at mænds udløsning oftest er kombinationen af de dybe
convulsiviske sammentrækninger i og omkring penis samt sædafgang.

Begge dele kan dog ske uafhængigt af hinanden.

Mænd kan sagtens træne deres pybococcygeus muskel (kaldet pc-muskel) og
derved holde selve udløsningen tilbage. Det vil sige man får orgasme uden
sædafgang. Det kan man jo øve sig lidt i, fordi, hvis man behersker
teknikken eller har en stærk pc-muskel, så kan man få flere orgasmer i træk.
Sålænge der ikke sker sædafgang.

Det skyldes at sædafgangen medfører en periode, hvor penis er meget følsom
og oftest bliver slap. Uden sædafgang kan man i princippet fortsætte så
længe man lyster. Så orgasme og sædafgang hænger ikke nødvendigvis sammen.

Det kan man jo så eksperimentere med, hvis man har lyst.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.