Videograb med nyd grafikkort
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 07-09-03 12:10

Da jeg for nylig tog mif rod til et Epox 8RDA3+ med en Barton 2500@3200 og
2x256 Mb PC3200 er nit ellers trofaste GeForce2MX måske lidt i underkanten.

Oprindeligt ville jeg have købt et GF4-ti4200 da økonomien siger at vi
kigger i prisklassen 8-900kr.
Så har jeg overvejet om jeg skulle give lidt mere og få et FX5600 i stedet
og så få DX9 med.
Det er ikke hurtigere en GF4-ti4200 i gamle spil, men med FSAA o.s.v. rykker
FX5600 klart fra GF4.

Da jeg også længe har leget med tanken om at kunne grappe fra tv, så blev
jeg jo noget interesseret, da jeg læste gode gamle Tom´s "VGA Card Buyers´s
Guide 07/2003" hvor han bl.a. tester et FX5600 fra MSI

http://www6.tomshardware.com/graphic/20030714/vga_card_guide-70.html

FX5600, TV-in, TV-out, fjernbetjening, tonsvis af software. til godt 1400kr.

Er der nogen der har erfaringer med kortet?
Nogen der har erfaringer med at grabbe fra almindeligt tv-in?
Kan jeg grappe direkte i Mpeg uden at miste frames?

Alternativt kunne jeg godt finde på at købe et Radeon 9500 og så mod´e det
til 9700, men er det ikke snart umuligt at finde et Radeon9500 med 256Mb
rambus?

Alle kommentare og forslag til valg af kort er velkomne.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 07-09-03 12:22

Jeg kan se at jeg havde lidt for travlt før......derfor er herunder vedlagt
ordbog

nyd = nyt
mif rod = mig råd
nit = mit

find selv fler......

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 07-09-03 12:35

Doh!

fler = flere

Den var næsten for nem :)

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-09-03 12:58

"Ole Frederiksen" <olebaltzer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Doh!
>
> fler = flere
>

> Den var næsten for nem :)

Har du overvejet at slå stavekontrollen til ?

Kim Larsen