Program som service
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 07-09-03 11:58

hejsa

hvordan kan man få sit program til at køre som en service.

Jeg vil ikke lave et synligt program, men en service der indsamler nogle
oplysninger om computerens HW og lægger det i en DB.
Jeg har programmet, men vil gerne have den til at være en service der bliver
installeret på maskinerne.

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 08-09-03 15:38

lav en services installationspakke i msi

MVH
Bjarne

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 09-09-03 18:44

Ok det vil jeg kigge på når jeg kommer så langt

Fra : Jan V.

Dato : 10-09-03 08:00

> [...]
> oplysninger om computerens HW og lægger det i en DB.
> Jeg har programmet, men vil gerne have den til at være en service der

Kig efter programmet SvrAny - som vist nok er med på Windows server CD'erne.
Kan også hentes her:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&familyid=9D467A69-57FF-4AE7-96EE-B18C4790CFFD

Vi et styk standardprogram, som aldrig nogensinde har skulle køre som en
service, hvorefter vi blev mødt med krav om at vi skulle kunne køre som en
service.

Fremfor at skrive programmet helt om, har vi brugt SvrAny og det virker
bare.

Den eneste "ulempe" er at man skal ned og pille i Registry.

Jan

Fra : Robert

Dato : 11-09-03 12:15

> hvordan kan man få sit program til at køre som en service.

Hvis du er frisk på .NET kan jeg oplyse, at det er forholdsvist nemt at lave
en service.

Læg mærke til at det . NET regi ikke hedder en NT Service længere men en
"Windows Service".

http://www.google.dk/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&q=%22.net%22+%22windows+service%22+site%3Amicrosoft.com

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnvssamp/html/vbcs_CreatingaWindowsService.asp

Venlig hilsen,