Andet multimedie
bentjuul 3670
nye skritftypper.?
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 07-09-03 10:05

Hvor fider jeg nye skrifttypper til:
Adobe Photoshop
Paint Shop Pro
3D Studio Max.

mht. adobe har jeg Adobe manager, skal bare lige finde ud af hvor jeg henter
skrifttypperne.

mvh. Rune Thougaard

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-09-03 11:30

Rune Thougaard Kristensen skrev :
> [...]
> Paint Shop Pro
> 3D Studio Max.
>
> mht. adobe har jeg Adobe manager, skal bare lige finde ud af hvor jeg

Du kan finde uendelige mængder af fonte her:

http://www.pcfonts.com/index.php

mange af dem er uden æøå, desværre og nogle uden tal og tegn - men mange er
OK og flotte.
True Type fonte kan bruges i alle dine Windows programmer.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 24.08.03 - i snit 52 besøg om dagen)

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 07-09-03 12:15

hvordan sætter jeg så skrifttypperne ind i disse ovennævnte programmer.?

jeg skal bruge fonten: Broadway

mvh. Rune Thougaard

Fra : emj

Dato : 07-09-03 12:46

On Sun, 7 Sep 2003 13:14:33 +0200, "Rune Thougaard Kristensen"
<rune@rtk-design.dk> wrote:

>hvordan sætter jeg så skrifttypperne ind i disse ovennævnte programmer.?
>
>jeg skal bruge fonten: Broadway

Hvis du har Broadway installeret, kan skrifttypen umiddelbart bruges
af alle dine programmer.
Fonten kan købes her
http://fonts.ontheweb.com/fonts/broadway___1.html
Hilsen emj

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 07-09-03 14:08

INFO
Skriften Broadway BT er en skrift som ejes af Bitstream og medfølger gratis
på Corel Draw CD'en

Mvh
Anders

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-03 14:16

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev

> hvordan sætter jeg så skrifttypperne ind i disse ovennævnte programmer.?
>
> jeg skal bruge fonten: Broadway

Uanset hvilken skrifttype, så skal de installeres under Windows - åbn
Kontrolpanel og klik på Skrifttyper.

Eller simpelthen kopier fontfilen til c:\windows\fonts og genstart så din
maskine.

Efterfølgende kan den installerede font bruges i alle programmer, der har
faciliteten 'Vælg font'.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-09-03 14:38

Rune Thougaard Kristensen skrev:

> mht. adobe har jeg Adobe manager, skal bare lige finde ud af hvor
> jeg henter skrifttypperne.

Det er styresystemet som administrerer dine fonte så normalt går man
(i Windows) ind i Control Panel > Fonts og installerer nye fonte den
vej, men hvis du har Adobe Type Manager (ATM) installeret, så kan du
lige så godt installere fonte igennem den.

Klik på fanebladet 'Tilføj ATM-skrifttype' og opret evt. et nyt
skrifttypesæt ovre i venstre side. Marker derefter sættet og klik dig i
højre side frem til den mappe hvor den nye font er placeret. Marker så
den nye font og klik på 'Tilføj'.

Madsen.