hjulspind
Fra : Kim Hansen

Dato : 07-04-01 21:39

Hej
Hvorfor trækker min Mc til højre når baghjulet spinder ?
Er det fordi det sidder skævt?
Eller er det fordi at den trækker bagsvingeren lidt skævt?
Eller " skal " den bare gøre det?
Eller ( og det er ikke sjovt hvis ) er det fordi jeg
" måske " ikke sidder rigtigt når det sker?
Det går over hvis jeg lukker lidt ned, og så giver gas igen.

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Morten Dybdal

Dato : 07-04-01 21:50

Kim Hansen wrote:

> [...]
> " måske " ikke sidder rigtigt når det sker?
> Det går over hvis jeg lukker lidt ned, og så giver gas igen.

Jeg har selv prøvet at spinne med baghjulet på sådan en, og den
fortsatte helt ligeud dog med et højere omdrejningstal

--
Morten Dybdal

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-04-01 00:34

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> " måske " ikke sidder rigtigt når det sker?
> Det går over hvis jeg lukker lidt ned, og så giver gas igen.

Det vil højst sandsynligt være tilfældigt hvilken side den skrider til.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 09-04-01 00:49

> [...]
> Er det fordi det sidder skævt?
> Eller er det fordi at den trækker bagsvingeren lidt skævt?

Sikkert det sidste !

Derved at vejbanen jo hælder ud imod højre og rendestenen :-/
Jeg husker en baghjulsblokade i snevejr på min første motorcykel: Den
blev lynhurtigt meeeget bred af samme årsag!

Test? Find et sted/tidspunkt hvor du kan flytte eskapaden over i venstre
side af vejen uden gene/risiko for dig-selv/andre: Vurder hvorvidt at
den ikke trækker til venstre derved!

Kom igen med svaret.

--
Armand.