feder fisk?
Fra : Per

Dato : 07-09-03 01:43

Hey NG!

Hvordan skal jeg forholde mig til at spise fisk.

Er det meget fedende - jeg må indrømme at jeg er meget til røget markrel og
sild. Men er Makrellen ikke en rigtig fed fisk?

Og hvad med laks?

Jeg kører ikke efter en fast kur, men ønsker bare at undgå at indtage for
meget fedt.

Mvh. Per!

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 13-09-03 01:22

> [...]
og
> sild. Men er Makrellen ikke en rigtig fed fisk?

Sild, Laks og Makrel er alle meget fede fisk.

En gæt fra min side er at fisk som Torsk, Rødspætter etc. er magre. Dvs.
dem der ikke smager fedt ;)

Fra : Babba-Papa

Dato : 16-09-03 20:24

On Sun, 7 Sep 2003 02:42:37 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Hey NG!
>
>Hvordan skal jeg forholde mig til at spise fisk.
>
>Er det meget fedende - jeg må indrømme at jeg er meget til røget markrel og
>sild. Men er Makrellen ikke en rigtig fed fisk?

Jo, makrel, sild, ål og lign. er fed fisk. Men de fede fisk indeholder
altså også sundt fedt. Fiskeolie skulle være godt for kredsløbet.

De sidste par måneder har jeg fået stegt ål med kartofler og
persillesovs en gang om ugen, men jeg har tabt mig alligevel.

Og man behøver jo ikke at grovæde fed fisk hver dag (for så er det nok
ikke særligt sundt i det lange løb) Men en gang om ugen skader vist
ikke, hvis man ellers holder sig til relativt magre fødevarer resten
af ugen.

- -
Babba-Papa