Forsikringsbranchen
Fra : Spinner

Dato : 06-09-03 15:38

Er der grænser for hvor langt personer der er ansat i forsikringsbranchen må
gå, for at hente oplysninger om deres kunder.

Forleden blev en makkers bil stjålet og fundet igen. Totalskadet.

Derefter gøres bilen op, og forsikringsselskabet tager ud på vedkommendes
arbejdsplads, for at høre...om min makker kunne finde på, at medvirke til at
stjæle sin egen bil, ramponere den, stjæle alufælgene osv...
Navne og adresse på sine kolleger, skulle han opgive til
forsikringsmanden....

Han synes i hvert fald at det er meget, meget krænkende...

Spinner

Fra : MAndersen

Dato : 06-09-03 21:41

"Spinner" <Spinner@NtOdScPaAdMsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> forsikringsmanden....
>
> Han synes i hvert fald at det er meget, meget krænkende...

Enig, det kan være meget krænkende. Jeg har ikke en helt klar holdning her.
På den ene side er jeg noget forarget over denne fremgangsmåde, på den anden
side er jeg glad hvis denne fremgansmåde er med til at jeg og andre ikke
stiger i forsikringspræmie ved at få afsløret forsikringssvindel.

Vi skal forvente mere og mere af denne slags, forsikringsselskaberne har
110% fokus på indtjening nu hvor de ikke kan hente pengen på investeringen,
men alene skal hente det på forsikringsdriften. Et enkelt selskab eller to
har præsteret at have overskud på forsikringsdriften de seneste mange år, de
andre har hentet indtjeningen på gode investeringer.

--
MAndersen
Dørtrinet til visdommens tempel er

Fra : Spinner

Dato : 07-09-03 02:42

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> side er jeg glad hvis denne fremgansmåde er med til at jeg og andre ikke
> stiger i forsikringspræmie ved at få afsløret forsikringssvindel.

Jeg vil da give dig meget ret....men hvis jeg nu fortæller dig at de også,
bagefter ringer og siger til min makker at han nu har sidste chance for at
trække sin anmeldelse tilbage, og slippe for politiindblanding....

Da han så siger -"Det kunne han da aldrig finde på, og at anmeldelsen
såsandelig står ved magt", siger forsikringsmanden, -"Ok, vi sender dig en
check en af dagenen"....

Det lyder da helt grotesk.....

Derfor. Jeg er interesseret i at høre om de lovmæssige regler...

Spinner

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 07-09-03 09:58

forsikringsmanden ( sikkert taksator - lyder som en fra tryg-baltica ) har
ikke politiets beføjelser og derfor skal folk IKKE svarer på hans spørgsmål,
forsikringen kan anmelde din ven til politiet som så kan undersøge sagen ...
det andet er skide frækt og min mening er at når man først har mistet sin
bil og skal til at have erstatning er de mere end frække.

jeg havde et lignende tilfælde hvor 2 af 3 kufferter forsvandt på vej hjem
fra Kreta, så da vi stod og skulle tage imod vores ting kom der kun 1 af 3
ting, nemlig klapvognen ... de blev aldrig fundet ... så kom taksatoren hjem
og skulle der udfra vurdere om jeg var istand til at have de ting der var i
kufferterne, den pågældende dag havde jeg en ven på besøg og da taksatoren
begyndte sin "afhøring", sagde min ven om taksatoren havde et politiskilt
han måtte se .... så reste taksatoren sig op ( sagde intet ) og gik
.... jeg var rystet over den overlegenhed og uforskammethed han udviste ...
efter flere henvendelser til forsikringen fik jeg erstattet vores ting samt
et brev om at jeg ikke længere var ønsket som kunde ... de er skide frække
og de har desværrer fat i den ende af tovet der er sjovest.

men der er forsikringsselskaber der er "sjovere" end andre, tryg-baltica har
f.eks gamle strissere til at undersøge ved tilfælde de tror er "lavet" ...
havde også en ven der blev sat i en stol hos dengang baltica og skulle
redegøre for sin bil og at den var fundet på hovedet og totaltskadet på en
mark .... ALT hvad der blev sagt blev tjekket, den ene udspurgte og den
anden ringede og tjekkede ... det er fandme frækt.

det minder næsten om det APG har gang i ....

johnny

Fra : Spinner

Dato : 07-09-03 11:12

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det andet er skide frækt og min mening er at når man først har mistet sin
> bil og skal til at have erstatning er de mere end frække.

Takker for din svar....og det skal lige nævnes...at det er GF!!!

Spinner