Var det noget med en billig kaskoforsikrin~
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 06-09-03 13:55

http://www.mc-assurance.dk/

Og før i ævler løs, jeg har INTET med fírmaet at gøre, men synes det er FEDT
initiativ, som fortjener en chance...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : --=Stone=--

Dato : 06-09-03 14:30

"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> wrote in message
> http://www.mc-assurance.dk/
>
> Og før i ævler løs, jeg har INTET med fírmaet at gøre, men synes det er
FEDT
> initiativ, som fortjener en chance...

Det er såmendt også helt fint, bortset fra at jeg fik det billiger hos
provins forsikring da jeg havde brug for kasko ... der gave jeg 3495.-
årligt med fuld kasko og 7 mdr's kørsel med selv risiko på 3495.- for en GSX
1100 F 95' - og jeg er over 30.
Idag hvor jeg kun har ansvar, er det stadig billiger, giver 945.- for min CB
1100 F ( 1200 ) 85' med 7 mdr's kørsel.
Så fidusen er ikke så fed for mig... men den er vel ok for flertallet el.
hvis man køber helt ny cykel...?? den situation her jeg desværer endnu ikke
været i !

--
Steen
CB1200 F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-09-03 15:41

> [...]
> Så fidusen er ikke så fed for mig... men den er vel ok for flertallet
> el. hvis man køber helt ny cykel...?? den situation her jeg desværer

Det kan heller ikke betale sig for mig. GS500, 23 år, og uden anciennitet.
Der er dog ingen tvivl om hvis man har den rigtige mc og den rigtige
forsikring i forvejen kan man spare en smule. Det er dog ikke aktuelt endnu,
men det kan da være de får forsikringen op og stå inden for et overskueligt
stykke tid.

--
mvh. Jacob Larsen - GS500R

Fra : Allan

Dato : 07-09-03 21:20

> Idag hvor jeg kun har ansvar, er det stadig billiger, giver 945.- for min
CB
> 1100 F ( 1200 ) 85' med 7 mdr's kørsel.

Min org. CB1100F fra '82 koster knap 1.100,- for 9 mdr.
Hos GF Forsikring... Jeg har 7 års ancinetet og er 27 år gl.

Mvh
Allan

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 07-09-03 21:20

"Allan" <email@erfalsk.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min org. CB1100F fra '82 koster knap 1.100,- for 9 mdr.
> Hos GF Forsikring... Jeg har 7 års ancinetet og er 27 år gl.

GF vil da ikke have over 1000 cc, eller ???

Fra : Thorstein

Dato : 06-09-03 15:32

Initiativet fejler ikke noget, det gør prisen der i mod. jeg har købt ny MC
i foråret og giver 3500 i kasko/ansvar om året. Jeg er over 30, elitebilist,
nybegynder på MC og kunde hos Fair. Efter 2 års skadefrit kørsel falder
præmien til 2700.

Nu de kan slå den, er det et RIGTIG FEDT initiativ

Thorstein

Fra : BSV

Dato : 06-09-03 15:47

Mig kunne de nu heller ikke friste.
Det er vist kun "nybegyndere" (der er jo nogen der er så heldig, at de har
fået overført anciniteten fra madkassen) det kan betale sig for.

BSV
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=365

Fra : Thomas Lund

Dato : 06-09-03 15:53

Ingen Harlyer?

Så kan det ikke bruges til mig.

MvH Thomas
XLH 883 - Boret til 1200

Fra : Kim Hansen

Dato : 06-09-03 22:29

Tjae hvis jeg nu handlede en "extrem bambusraket" så kan det da godt være de
5000,- i kasko ville kunne friste, men lige nu betaler jeg under 2900,- for
kasko på min nuværende mc, så indtil videre har det ingen interesse.

Kim Hansen
Kawa GPZ500S

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 07-09-03 08:38

> [...]
> http://www.mc-assurance.dk/
>
> Og før i ævler løs, jeg har INTET med fírmaet at gøre, men synes det er

Det er specielt da ikke billigt, med mindre man er nybegynder!! Og hvis det
kun er nybegyndere som gider det firma, bliver det nok ikke til noget..

Selvrisiko på 10000 - 15000 kr.- !!!!!

Plus at forsikringen er knap 5000 kr dyrere end den sidste jeg havde...

Thore

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 07-09-03 09:19

"SmaRTrxxv" <thore_123@456get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> Selvrisiko på 10000 - 15000 kr.- !!!!!
>
> Plus at forsikringen er knap 5000 kr dyrere end den sidste jeg havde...

Nu er det jo ikke alle der kører rundt på en MZ-150. For dem af os der har
et R til slut i betegnelsen på cyklen, KAN det være interessant...

Fra : Brian Lænø

Dato : 07-09-03 11:54

"Peter Jakobsen" skrev
> Nu er det jo ikke alle der kører rundt på en MZ-150. For dem af os der har
> et R til slut i betegnelsen på cyklen, KAN det være interessant...

Hvis det kun er unge på R/RR maskiner det er kunder, så holder prisen ikke
ret længe.
De har brug for alle de andre kunder, for at holde en nogenlunde lav pris.
De kunder får de bare ikke så længe de er så "dyre".
Der er ikke nogen vej uden om, at lave prisforskel på forskellige typer
kunder.
For mit vedkommende er det ikke et særligt interessant tilbud.
Jeg har kasko inkl.. vinterkørsel og trinsikring til 3.100 kr.

--
Brian
Cagiva Elefant 750 (også en slags racer, selvom der ikke er R i betegnelsen)

Fra : --=Stone=--

Dato : 07-09-03 14:32

> Nu er det jo ikke alle der kører rundt på en MZ-150. For dem af os der har
> et R til slut i betegnelsen på cyklen, KAN det være interessant...

Jeg vælger at se bort fra det du har skrevet )

Men det at du syntes at det er interessant, skyldes vel at du giver mere i
forsikring på din YZF idag ??
Det er jo klart at os som får forsikringen til en god pris MZ el. Yamaha /
Honda gider ikke give mere for at du kan have din YZF billigt ))

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 07-09-03 16:04

"--=Stone=--" <sejl@FJERNsurfmail.dk> wrote in message

> [...]
> Det er jo klart at os som får forsikringen til en god pris MZ el. Yamaha /
> Honda gider ikke give mere for at du kan have din YZF billigt ))

Jeg giver 7500,- med fuld kasko, men ville da hellere give 5000,-

Peter

Fra : --=Stone=--

Dato : 07-09-03 17:09

"> Jeg giver 7500,- med fuld kasko, men ville da hellere give 5000,-

> Peter

Derfor syntes du det er en god ide... )

Jeg forstår dig godt.. men den type forsikring er jo bare ikke interessant
for os som giver mindre end 5000.-

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 07-09-03 17:36

> [...]
>
> Derfor syntes du det er en god ide... )
>
> Jeg forstår dig godt.. men den type forsikring er jo bare ikke interessant

Og tror du ikke selv folk ved om den forsikring er til fordel for dem eller
ej ??? Kan sgu ikke se relevansen af dit indlæg, med mindre du bare vil ævle

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 07-09-03 17:43

> Nu er det jo ikke alle der kører rundt på en MZ-150. For dem af os der har
> et R til slut i betegnelsen på cyklen, KAN det være interessant...

Nej, da........ uha nej...

Men jeg har lige givet 3900,- om året for min RF600R og sidste år da jeg
havde en TL1000S (forsikringsselskabernes hademaskine nr.1) da gav jeg 5100
om året, for kasko forsikring med en selvrisiko på 2 x 3958 kr ved
kaskoskade (2x, fordi jeg er under 30)og det 3958 ved tyveri (ikke noget med
20%)..

Så det vist ikke os (mig inkl.) med R-maskinerne som er problemt, det er
vist bare forsikringsfirmaernet...

Thore

P.S. Jeg gider godt køre MZ om vinteren...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-09-03 21:20

> http://www.mc-assurance.dk/

Hmm.. For dyrt, men jeg har da udfyldt deres spørgeskema.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 08-09-03 09:51

> http://www.mc-assurance.dk/
>
> Og før i ævler løs, jeg har INTET med fírmaet at gøre, men synes det
> er FEDT initiativ, som fortjener en chance...

Yep fedt initiativ, men 4,5 x min nuværende præmie gør den uinteressant
med min nuværende "knallert"

/A