Kompost kværn ?????
Fra : Mars

Dato : 06-09-03 13:27

Kan man få en kompost kværn (hobby) til fornuftige penge men som stadig kan
tage granris og mindre grene ???? ca 15-20 mm.

Martin

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 07-09-03 21:03

> Kan man få en kompost kværn (hobby) til fornuftige penge men som stadig
kan
> tage granris og mindre grene ???? ca 15-20 mm.

Hvis du søger en effektiv og god kompostkværn skal du gå efter en der
anvender en langsom roterende valse med mange knive på. Den ligner et
tandhjul med spidse tænder. Jeg har i 5 år selv haft en af slagsen og det er
den eneste slags der rigtig virker. Køb den brugt hvis prisen skal være lav.

Se evt
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&scoring=d&q=bosch+ko
mpostkv%E6rn+noget+v%E6rd

Mvh Morten

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 10-09-03 23:18

Hej Martin.
Jeg følte mig fristet af en reklame fra Ginge og spurgte omkring mig,
især ejendomsmesteren i vores bebyggelse, der passer vores grønne
område. Han mente ikke at kompostkværne kan andet end at man ligesågodt
kan bruge en el-plæneklipper. En nabo,som lånte mig sin flismaskine, var
af samme mening. Kompostkværne dur kun til kviste a la affald fra
hækkeklipning.
Med venlig hilsen
Bente Holm Nielsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-09-03 16:27

Bente Holm Nielsen <bentehn@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> kan bruge en el-plæneklipper. En nabo,som lånte mig sin flismaskine, var
> af samme mening. Kompostkværne dur kun til kviste a la affald fra

Så var der vel ikke grund til at de kan tage grene op til 3,5 cm?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 12-09-03 16:37

Hej Preben.
Var det for underforstået skrevet, at kompostkværne bliver markedsført
meget optimistisk? Grene med diameter 3,5 cm skal i en flismaskine!
Venlig hilsen
Bente

Preben Riis Sørensen wrote: > Så var der vel ikke grund til at de kan
tage grene op til 3,5 cm?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-09-03 20:37

> [...]
> Venlig hilsen
> Bente
>
> Preben Riis Sørensen wrote: > Så var der vel ikke grund til at de kan

Nej, jeg var undtagelsesvis seriøs... Det er nok fordi jeg ikke har en, men
fik jeg en, og den ikke kunne klare det den er markedsført til, fik de den
naturligvis tilbage med tak for lån. Du kan ikke sælge mig noget der ikke
holder hvad det lover. Hvis alle forbrugere har den holdning, vil vi
automatisk få bedre varer. Så det gør vi ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens G

Dato : 13-09-03 06:44

On Fri, 12 Sep 2003 21:37:29 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>holder hvad det lover. Hvis alle forbrugere har den holdning, vil vi
>automatisk få bedre varer. Så det gør vi ikke.

Jeg har en Bosch AXT2000HP kværn, som skulle kunne klare op til 35mm.
Men det kommer meget an på hårdheden af træet, hvilket de også selv
skriver.
Den har i sommerens løb kværnet meget, og jeg er godt tilfreds med
den. Den larmer ikke mere end at man kan tale sammen ved siden af den.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-09-03 07:48

> [...]
> Den har i sommerens løb kværnet meget, og jeg er godt tilfreds med
> den. Den larmer ikke mere end at man kan tale sammen ved siden af den.

Kunne man forvente det samme af en billigudgave? (Samme system, med langsom
kniv).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-09-03 08:16

On Sat, 13 Sep 2003 07:44:06 +0200, Jens G <jensg@tdcspacenot.dk> wrote:

>Jeg har en Bosch AXT2000HP kværn, som skulle kunne klare op til 35mm.
>Men det kommer meget an på hårdheden af træet, hvilket de også selv
>skriver.

Skal grenene ikke afkvistes inden de kan smides i? De modeller jeg har
set har haft en lille rund indgang til grene, men der skal sidegrene i
hvert fald fjernes før grenen kan gå i. (Og det er grunden til at jeg
ikke vil have sådan en kværn.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jens G

Dato : 13-09-03 08:35

On Sat, 13 Sep 2003 09:16:29 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
>set har haft en lille rund indgang til grene, men der skal sidegrene i
>hvert fald fjernes før grenen kan gå i. (Og det er grunden til at jeg

Denne har en aflang åbning, og trækker bare det hele ned. Det største
problem jeg har oplevet med den er, at skøre grenender med mange blade
knækker af og klumper sammen lige over sneglen. Det kan blive ret
komprimeret.