Havestøvsuger til blade?
Fra : Mogens K

Dato : 06-09-03 12:21

Nu nærmer sæsonen sig jo for nedfaldne blade, hvorfor jeg tænker på at
købe en "støvsuger" til blade. Er dét noget, der duer?

Jeg har set dem i byggemarkeder, men kunne ikke lige finde et link.
Man kan både få en model, som "puster" bladene sammen (herefter manuel
optagning) og een, der opsamler pr. aut. (ligesom plæneklipperen)

/Mogens
'91 Omega 3.0i-24 Sport -> kan købes :)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-09-03 12:34

Hej

Mogens K wrote:
> Nu nærmer sæsonen sig jo for nedfaldne blade, hvorfor jeg tænker på at
> købe en "støvsuger" til blade. Er dét noget, der duer?

De larmer og dur vist bedst på fliser.

> Jeg har set dem i byggemarkeder, men kunne ikke lige finde et link.
> Man kan både få en model, som "puster" bladene sammen (herefter manuel
> optagning) og een, der opsamler pr. aut. (ligesom plæneklipperen)

En ny Husqvarna Royal eller tilsvarenden Jonsered plæneklipper med
opsamler. De nyeste modeller er designet til at opsuge hvadsomhelst. Min
Husqvarna tager alle blade, mindre grene og kviste, hækaffald smo jeg
glemte og indtørrede hundelorte. Nåja, den slår græsset samtidig. Selv
hvis jeg har savet brænde på plænen, så kan den støvsuge savsmuldet op.

> '91 Omega 3.0i-24 Sport -> kan købes :)
'02 Fiesta 1.4TDCi Trend -> kan købes

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-09-03 12:52

On Sat, 06 Sep 2003 13:33:59 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>glemte og indtørrede hundelorte. Nåja, den slår græsset samtidig. Selv
>hvis jeg har savet brænde på plænen, så kan den støvsuge savsmuldet op.

Jernrør er de dog ikke glade for - maskinen begynder at hyle som et
såret dyr hvis man forsøger :-/

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mogens K

Dato : 06-09-03 13:12

On Sat, 06 Sep 2003 13:51:36 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

> [...]

Jeg skal kun bruge den til herregårdssten/fliser...

>Jernrør er de dog ikke glade for - maskinen begynder at hyle som et
>såret dyr hvis man forsøger

Samt skæv aksel.

Jeg har en klipper, hvorfor dét ikke er aktuelt.

Fra : René Hansen

Dato : 06-09-03 17:59

"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal kun bruge den til herregårdssten/fliser...

Det er vist ikke mange maskiner der kan suge herregårdssten til sig.....
Ja-ja, undskyld men jeg ku' al'så ikke lade være... Ren)

Fra : HC

Dato : 06-09-03 13:32

> [...]
> Man kan både få en model, som "puster" bladene sammen (herefter manuel
> optagning) og een, der opsamler pr. aut. (ligesom plæneklipperen)

Jeg bruger selv en havestøvsuger på 4. år
Jeg er meget glad for den, alle de blade der samler sig i carport og
indkørsel fjernes let, men blade på en efterårs våd græsplæne er den ikke
god til.

Mvh Hans
Ford Focus 2,0

Fra : Mogens K

Dato : 06-09-03 14:35

On Sat, 6 Sep 2003 14:31:34 +0200, "HC" <h@ns.dk> wrote:

>Jeg bruger selv en havestøvsuger på 4. år
>Jeg er meget glad for den, alle de blade der samler sig i carport og
>indkørsel fjernes let

Fint - hvilken model har du købt?

Fra : HC

Dato : 06-09-03 16:55

> Fint - hvilken model har du købt?

En alm. B & D den næsten alle byggemarkeder har, model numeret husker jeg
ikke lige.

Mvh Hans