Integer-tal erstattes af single-tal! (VB6)
Fra : Mathias

Dato : 06-09-03 17:56

Hej NG.

Jeg er ved at lave et valuta-omsætter program, og har indtastet 21
forskellige valutaer som Constants (Som Const DKK = 1, Const USD = 7.68 osv.)
men når jeg f.eks. "oversætter" 5 USD til DKK, så skriver den ikke et decimal
tal, men et helt tal (så den skriver at 5 USD = 35 DKK).
I kan downloade mit program på
http://mathiasside.users.whitehat.dk/Valutaomsætter.zip , og se, hvad der er
galt.

Hilsen Mathias.

Fra : preben nielsen

Dato : 07-09-03 09:41

"Mathias" <mathias@nonne.tld> skrev i en meddelelse

> I kan downloade mit program på
> http://mathiasside.users.whitehat.dk/Valutaomsætter.zip , og se,
hvad der er

Næh, det kan man ikke.......

-preben

Fra : Mathias

Dato : 07-09-03 10:46

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in news:3f5aef13$0$97235
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Næh, det kan man ikke.......
Mener du at du ikke kan downloade den?
Det kan man nu også i dk.binaer! -_-

Hilsen Mathias

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 07-09-03 10:42

Den Sun, 07 Sep 2003 10:40:53 +0200, skrev preben nielsen:

> "Mathias" <mathias@nonne.tld> skrev i en meddelelse

> hvad der er
>
> Næh, det kan man ikke.......

æ i URL'er går dårlig...

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : Dcasso

Dato : 07-09-03 16:07

On Sat, 06 Sep 2003 16:55:44 GMT, Mathias <mathias@nonne.tld> wrote:

> [...]
>men når jeg f.eks. "oversætter" 5 USD til DKK, så skriver den ikke et decimal
>tal, men et helt tal (så den skriver at 5 USD = 35 DKK).

Du har lavet en meget enkelt at rette fejl :)

Dine værdivariable er integers, dvs. de kan kun håndtere heltal, prøv
at bruge double i stedet.

mvh
Dcasso

Fra : Mathias

Dato : 07-09-03 19:24

Dcasso <ikke@oplyst_pga_spam.dk> wrote in

> Dine værdivariable er integers, dvs. de kan kun håndtere heltal, prøv
> at bruge double i stedet.

Ahhh Tak for det!
Jeg troede at integer tal var decimal tal og single tal var hele tal, men
hvad er så forskellen på integer og single? Jeg bruger altid single til
heltal...

Hilsen Mathias

Fra : Dcasso

Dato : 07-09-03 21:11

>Jeg troede at integer tal var decimal tal og single tal var hele tal, men
>hvad er så forskellen på integer og single? Jeg bruger altid single til
>heltal...

Her er en oversigt :)

http://leepoint.net/notes/vb/expr/datatypes.html

mvh