?: udskrift
Fra : Anders Hansen

Dato : 06-09-03 14:42

Hejsa, jeg skal løse følgende lille problem, som jeg tænkte I kunne hjælpe
mig med:

Jeg skal formatere noget tekst til udskrift på et stk labelpapir (til
adressering).. Afhængig af hvor mange labels der skal udskrives skal der
kunne udskrives til flere sider..
Jeg har fundet css koden "page-break-after:always" der løser det side
problemet.
Jeg havde så tænkt at alle de data jeg henter fra min datakilde, skulle
formateres i hvert deres DIV element med "position:absolute" og så ellers
bare sætte bredden og højde så det passer med mit labels papir.. Og det
virker, men ikke hvis jeg skal printe mere end én side ud. Så kommer
DIV-elementerne til at stå ovenpå hinanden på den første side. mit
page-break bliver ignoreret - hvilket vel er naturligt da jeg har valgt
absolute positioning, men hvordan kommer jeg lige uden om det?

Desuden er min browser meget glad for at skrive en masse ligegyldig (i dette
tilfælde) information angående hvilken web-side der printes, title samt
sidenumre - kan man undgå dette?

På forhånd tak
/Anders

Fra : Anders Hansen

Dato : 07-09-03 16:13

Nå, jeg har fået løst mit første problem, men I har stadig mulighed for at
hjælpe mig med:

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-09-03 16:24

Anders Hansen wrote :

> [...]

Nej - ikke generelt, da det er noget browseren - og dermed brugeren -
bestemmer. Hvis du vil undgå det kan du lave en PDF-version af din side og
sende den til browseren, men det er måske lidt overkill.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
The Web submission form is the preferred procedure. However, if you

Fra : Anders Hansen

Dato : 07-09-03 18:10

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej - ikke generelt, da det er noget browseren - og dermed brugeren -
> bestemmer. Hvis du vil undgå det kan du lave en PDF-version af din side og
> sende den til browseren, men det er måske lidt overkill.

God ide, havde håbet jeg kunne undgå at skulle sætte mig ind i den PDF
generator, men det giver god mening det du siger...

Takker
/Anders

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-09-03 18:56

Anders Hansen wrote:
> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> God ide, havde håbet jeg kunne undgå at skulle sætte mig ind i den PDF
> generator, men det giver god mening det du siger...

Hvis du skal lege med PDF - så kan jeg anbefale www.fpdf.org som er en
PHP class. Ellers www.pdflib.com som jeg selv bruger - som er en del
bedre hvis du skal lave større ting :)

mvh
Johan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-03 17:26

"Anders Hansen" <isl45662@image.dk> skrev

> Nå, jeg har fået løst mit første problem, men I har stadig mulighed for at
> hjælpe mig med:

> dette

Du vil med andre ord bestemme, at jeg ikke må kunne se på en web-udskrift,
hvad det er for en side, jeg har udskrevet? Det kan du heldigvis ikke. Det
er noget jeg definerer i min browser, om jeg vil have med eller ej.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Anders Hansen

Dato : 07-09-03 18:09

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Du vil med andre ord bestemme, at jeg ikke må kunne se på en web-udskrift,
> hvad det er for en side, jeg har udskrevet? Det kan du heldigvis ikke. Det
> er noget jeg definerer i min browser, om jeg vil have med eller ej.

rolig nu - det er til en udskrift der skal printes på label papir, og der
ville det være smart ikke at få alt det andet med... Men løsningen er
sikkert som Jesper foreslår at få genereret en PDF fil i stedet...

/Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-09-03 19:35

Anders Hansen skrev:

> rolig nu - det er til en udskrift der skal printes på label
> papir, og der ville det være smart ikke at få alt det andet
> med... Men løsningen er sikkert som Jesper foreslår at få
> genereret en PDF fil i stedet...

Hvis udskriften skal foretages "i huset" eller kun af få, faste
kunder, kan man jo bare fortælle dem der skal udskrive siden,
hvordan man indstiller browseren til ikke at udskrive
sideoplysninger.
--
Jens Gyldenkærne Clausen