Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop problem
Fra : Kim Larsen

Dato : 06-09-03 11:04

Hej i gruppen

Jeg har et problem med photoshop som jeg håber nogen kan kaste lys over og
hjælpe mig med.
Når jeg åbner flere billeder, og vil arbejde med det ene, så minimere jeg de
andre, men så nogle gange så hopper det billede jeg vil arbejde med helt op
så jeg ikke kan få fat i top-baren og rykke det på plads. Hvad er det der
sker, kan der gøres noget for at det ikke sker. Jeg kan godt få det på plads
ved at bruge luppen og få billedet til at fylde hele skærmen, og så til
normal og sådan frem og tilbage, men det er jo ikke lige det man gider når
man vil arbejde med sagerne.
Jeg har postet et billede i dk.binaer så man kan se mit problem, jeg har
formindsket billedet lidt for at det ikke skulle fylde det store, men så kan
man se hvad det er jeg tænker på, og se at der ikke er nogen scroll-bar så
jeg kan få det på plads på den måde.

Kim Larsen

Fra : Christian Raaby

Dato : 06-09-03 14:18

Prøv at minimér og derefter maximér photoshop.
Det plejer at virke hos mig.

Christian

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-09-03 14:25

Kim Larsen skrev:

> [...]
> minimere jeg de andre, men så nogle gange så hopper det billede
> jeg vil arbejde med helt op så jeg ikke kan få fat i top-baren og

Det er en velkendt Photoshop-bug som forhåbentlig bliver løst i
den næste udgave. Rygtet siger at det oftest sker hvis man har
flere dokumenter åbnet på samme tid. Hos mig er det dog også sket
hvor jeg kun har et enkelt dokument åbnet. Det sker f.eks. ofte
når jeg scanner. Når billedet bliver afleveret til Photoshop fra
scannersoftwaren så kan det godt finde på at hoppe om bagved
indstillingsmenuen.

> Jeg kan godt få det på plads ved at bruge luppen og få billedet
> til at fylde hele skærmen, [..]

Jeg plejer at trykke 3 gange på F-tasten.

Madsen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-09-03 18:20

> [...]
> scannersoftwaren så kan det godt finde på at hoppe om bagved
> indstillingsmenuen.

> Jeg plejer at trykke 3 gange på F-tasten.

Nå så er jeg mere rolig, jeg troede kun det var mig der havde problemet
Tak for tippet, det må jeg prøve næste gang det sker.

Kim Larsen

Fra : Bente Christensen

Dato : 08-09-03 21:44

ellers gå op i window->cascade...så kan du få fat i det