Lukning af kørende program
Fra : Ole Sørensen

Dato : 05-09-03 22:47

   Hej.

   Kan man lukke et program der kører fra VB (6)?
Jeg vil gerne kunne køre et program i f.eks. 2 min. og så afbryde det
igen, men kan det lade sig gøre?
--
Med Venlig Hilsen
Ole Sørensen

Ved direkte svar: Erstat x med o i efternavn.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-09-03 08:54

Ole Sørensen wrote:

> Kan man lukke et program der kører fra VB (6)?
> Jeg vil gerne kunne køre et program i f.eks. 2 min. og så afbryde det
> igen, men kan det lade sig gøre?

Du kan evt bruge en timer
Ellers kan du bruge en skjult formular og finde dens windowhandle
Du rydder så op i fx Form_QueryUnload

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Mathias

Dato : 06-09-03 18:03

Ole Sørensen <ole.sxrensen@adslhome.dk> wrote in

> Kan man lukke et program der kører fra VB (6)?
> Jeg vil gerne kunne køre et program i f.eks. 2 min. og så afbryde det
> igen, men kan det lade sig gøre?
Lav en timer med interval 120000 og set dens timer function til:

Private Sub Timer1_Timer()

End

End Sub

Kan det være sværere?

Fra : Ole Sørensen

Dato : 06-09-03 19:46

On Sat, 06 Sep 2003 17:03:00 GMT, Mathias <mathias@nonne.tld> wrote:

>Ole Sørensen <ole.sxrensen@adslhome.dk> wrote in

>Lav en timer med interval 120000 og set dens timer function til:

> [...]

Ups. undskyld til Peter og Mathias - doh

Spørgsmål _M_E_G_E_T_ dårligt formuleret.

Jeg vil gerne kunne lukke et eksternt program.
F.eks. Åbne Notesblok og lukke det igen.
--
Med Venlig Hilsen
Ole Sørensen

Fra : Mathias

Dato : 06-09-03 20:06

> Jeg vil gerne kunne lukke et eksternt program.
> F.eks. Åbne Notesblok og lukke det igen.

Her er da lidt hjælp til hvordan man åbner et program. Det er en kode jeg
har fundet på http://www.experts-
exchange.com/Programming/Programming_Languages/Visual_Basic/VB_Controls/Q_
20711948.html (fyyy, slemme mig, tage en andens kode =D)

----------

Private Sub ExecAndWait(strApp)
Dim hProcessID&, hProcess&
Dim lngExitCode

hProcessID = Shell(strApp, vbNormalFocus)
hProcess = OpenProcess(PROCESS_QUERY_INFORMATION, False, hProcessID)
' Disable all other buttons here
Form1.WindowState = 1
Do
Call GetExitCodeProcess(hProcess, lngExitCode)
DoEvents
Loop While lngExitCode = STATUS_PENDING
' Enable all other buttons here
Form1.WindowState = 0
End Sub

Private Sub Form_Load()
ExecAndWait "notepad.exe"
End Sub

Fra : Krabsen

Dato : 12-09-03 07:52

"Ole Sørensen" <ole.sxrensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne kunne lukke et eksternt program.
> F.eks. Åbne Notesblok og lukke det igen.
> --

Der er et eksempel i VB help på netop dette. Så vidt jeg husker som eksempel
på brugen af SHELL.

mvh
Krabsen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-09-03 18:33

On Fri, 12 Sep 2003 08:51:44 +0200, "Krabsen" <news@krabsen.dk> wrote:

>"Ole Sørensen" <ole.sxrensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

>Der er et eksempel i VB help på netop dette. Så vidt jeg husker som eksempel
>på brugen af SHELL.

Mange tak for hjælpen, det var lige det jeg søgte
Virker dog ikke med bat filer :-/ men det havde jeg måske heller ikke
regnet med, kun håbet.
--
Med Venlig Hilsen
Ole Sørensen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 13-09-03 22:26

Ole Sørensen skrev:

> Mange tak for hjælpen, det var lige det jeg søgte
> Virker dog ikke med bat filer :-/ men det havde jeg måske heller ikke
> regnet med, kun håbet.

Så skal du nok SHELL'e en:
"%COMSPEC% /C " + <sti og navn på din bat-fil>

-------
Tomas