Hvad mener i om denne kost
Fra : Tina Christiansen

Dato : 05-09-03 17:00

Hej NG

Jeg har fuldt med i nyhedsgruppen i et stykke tid og har nu motiveret mig
selv nok at at begynde mit eget projekt. Jeg villige høre hvad i mener om
min kost, om det er helt hen i skoven!

Først lige lidt om mig selv: Jeg er en kvinde på 25 år. Jeg er 172 cm høj og
vejede i morges 93,6 kg.

Til morgen: 1 portion Yoghurt 0,5% fedt

Mellemmåltid: 5 gulerødder skåret i tern samt 1 æble

Frokost: En stor gang blandet grønsalat med agruker, ærter,
majs, løg og peberfrugter

Middag: Salat (se ovenfor) med et stk tørstegt bøf (ikke hakket)

Mellemmåltid: 1/4 melon

Aftensmaden kunne også være kylling, kalkun eller svinekød. Jeg spiser
overhovedet ikke hakket kød, brød, mælkeprodukter, ris eller pasta.

Jeg begyndte denne livsstil den 1. september 2003, hvor jeg vejede 95,4 kg,
så de første kiloer er allerede væk, mit spørgsmål, går på om dette er meget
usundt.

Jeg ser frem til at høre jeres mening.

Med venlig hilsen

Tina

--
_____________________________________

Fjern *FJERNDETTE* ved svar på mail!!!
_____________________________________

Fra : Mimi

Dato : 05-09-03 17:33

"Tina Christiansen" <tinaogjeff@FJERNDETTEmail.dk> wrote

> [...]
> majs, løg og peberfrugter
>
> Middag: Salat (se ovenfor) med et stk tørstegt bøf (ikke

Jeg synes ikke, det lyder som om du får så meget til morgenmad - i hvert
fald ikke hvis en "portion" er et par deciliter? Jeg ville nok supplere med
lidt fiberdrys på yoghurten til at skubbe fordøjelsen i gang.

>Jeg spiser overhovedet ikke hakket kød, brød, mælkeprodukter, ris eller
pasta.
Jeg går ud fra det er yoghurt lavet af mælk, du får om morgenen? Resten kan
du fint undvære, men lidt mælkeprodukt er godt hver dag, så hold fast i
yoghurten.

> Mit spørgsmål, går på om dette er meget usundt.
Jeg ville nok få lidt sunde fedtstoffer i form af f.eks. nogle
solsikkekerner eller nødder henover salaten, eller hvis der indgår nødder i
dit morgenfiberdrys.
Og en enkelt gang fisk i ugen og et par æg er jo også sundt.

Hvis du bliver sulten kan du også godt komme noget kogt kylling, mager
skinke, et kogt æg eller tun i salaten til frokost. Jeg ku' i hvert fald
ikke blive mæt af ren salat til frokost - men ville derimod blive træt henad
kl. 15 og så hoppe med begge ben i eftermiddagskagen på kontoret eller en
hurtig cokoladebar, sodavand el. lign. Og så har vi balladen, ikk'?

Ellers synes jeg (uden at være ernæringsekspert) at det lyder som en god
kostplan - held og lykke med det.

Mvh Mimi

Fra : mus

Dato : 06-09-03 09:19

">
> [...]
kg,
> så de første kiloer er allerede væk, mit spørgsmål, går på om dette er

Hej Tina

Jeg synes generelt det ser fornuftigt ud men min erfaring er at hvis je går
på en decideret kur(hvilket dit ligner) ja så kører jeg sur i det og falder
i. Ikke sagt at det er sådan for dig. Men her er mine råd som virker for mig
selv om kiloene ikke rasler af lige så hurtigt, men det går heller ikke i
stå. Det går støt og stabilt, men dyrker også lidt motion. Jeg har ikke
droppet kulhydrater i form af brød mm, men skåret drastig ned. Droppede jeg
det helt er jeg sikker på at jeg ville falde i.

Nogle af nedenstående punkter er bare hvad jeg gør andet er hvad jeg
decideret mener du mangler. Sætter et lille * ved det jeg mener du mangler i
kosten.

- Husk også at få et mellemmåltid mellem frokost og middag.Og mellemmåltid
skal varieres* . Frugt, gullerødder, spinat, kål, tomat, agurk, salat etc.
Men nok ikke over 4-5 stk frugt om dagen.

- Husk lidt fedtstof hver dag. Kroppen har brug for lidt smørelse og også
for at tabe sig.*

- til frokost/middag bør du variere salaten og også få lidt grøntsager - dvs
variation få at få dækket vitaminbehovet* - i stedet Der er mange
muligheder. Lav en dressing af feks Ylette.

- til frokost og morgen tager jeg lidt brød feks ½-1 skive til hvert måltid.

- Aftensmåltid gør jeg som dig dropper alt brød, kartofler, pasta mv. men
varierer meget med de grønne kulhydrater. Og får også sovs lavet på
grøntsager og skummetmælk.

- Ellers er variation kodeordet. dvs kødet kan nogle gange skiftes ud med.
fisk, æg, ost etc

- godt råd. Skriv ned hvad du spiser.

Jeg er ikke helt, stringent men meget. Tager jeg en enkelt kartoffel eller
et enkelt stykke chokolade så hopper jeg på min motionscykel.
Tager jeg noget af det usunde(som der også skal være plads til da det jo
ikke er en kur jeg er på) så er det i små mængder.

Købte en billig brugt motionscykel til formålet. den er glimrende og med
pulsmåler(men hold op hvor er det kedeligt)

Mine spisevaner minder meget om DDV men bare knap så stringent. I stedet for
1 kilo taber jeg måske ½ kilo om ugen i snit og det også ok for mig. Der kan
godt gå en uge eller to hvor der ikke sker noget hos mig, men så ryger der
pludselig 1 - 1½ kilo i løbet af en uge.
Men jeg bruger da nogen af DDV´s opskrifter. Fandt en god side på nettet. Er
du intersseret i den?

Men som sagt tag det du kan bruge af det jeg har skrevet og overse det du
ikke kan. Jeg er også først lige startet på min kostomlægning så det kan
også nå at gå galt for mig. Har du råd der virker rigtig godt for dig vil
jeg da også gerne høre dem. Måske melder jeg mig ind i DDV hvis det hele går
i stå.

Fortsat held og lykke med at tabe dig.

Mvh LN