Glasisætningsliste
Fra : Philip Oest Møller

Dato : 05-09-03 16:33

Hvad sker der hvis man ikke montere glasisætningsliste (gummi listen mellem
glas og ramme), på indersiden af vinduet og kun på ydersiden?

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 05-09-03 19:17

Philip Oest Møller skrev:

> Hvad sker der hvis man ikke montere glasisætningsliste (gummi listen mellem
> glas og ramme), på indersiden af vinduet og kun på ydersiden?

Til daglig er jeg bygningssnedker, og har en vis interesse i at
vide hvordan tingene hænger sammen inden for byggeriet.

Jeg har derfor en del materiale at slå op i. Bl.a. "Pas på dit hus
- vejledning for bygningsejere" udgivet af By- og Boligministeriet.
I denne vejledning står der noget om det, du efterlyser:

   Tidspunktet for dugdannelse i isoleringsruder kan udsættes
   ved regelmæssigt at se efter - og udbedre - utætheder mellem
   glasisætningsmateriale, glas og glaslister. Når isætningsma-
   terialet vedligeholdes, kan klæbede isoleringsruder være uden
   dug i over 20 år.

Hvis du er interesseret i ovennævnte vejledning, kan jeg sende den i
PDF-form - (ca. 1 MB). Send en e-mail hvis du vil have den

--
Venlig hilsen
Svend Erik