Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Køb af Grafikkort
Fra : K. Hansen

Dato : 05-09-03 14:47

Hej NG
Jeg er ved at købe et Sapphire 9100 radeon 128mb grafikkort. Jeg har inden
det kigget efter de nyeste drivere på sapphiretech.com, men kan kun finde
noget som hedder catalyst 3,6(7,91) til '98. Ved nogle om det vil virke til
mit nye kort?
Jeg har også hørt det skulle være hurtigere end 9200 modellen men da jeg
ringede til xdata fortalte de at de ikke solge så mange men istedet en masse
sapphire 9200 kort. Skal jeg vælge dette kort istedet?

Mvh Carsten H.

Fra : Jakob M

Dato : 06-09-03 14:04

K. Hansen wrote:
> [...]
> inden det kigget efter de nyeste drivere på sapphiretech.com, men kan
> kun finde noget som hedder catalyst 3,6(7,91) til '98. Ved nogle om

Ja, husk at få Control Panel med også.

> [...]
> jeg ringede til xdata fortalte de at de ikke solge så mange men
> istedet en masse sapphire 9200 kort. Skal jeg vælge dette kort

9100 svarer til det gamle 8500LE kort, og så vidt jeg husker er det en
anelse hurtigere end 9200.

Mvh
Jakob

--
"I used to drown my sorrows, but my sorrwos learned to swim". U2.

Fra : K. Hansen

Dato : 06-09-03 15:17

Ja og 8500le koster 1750,-kr selvom prisen nok er lettere forældet. Jeg
forstår bare ikke at flere ikke vælger 9100 128mb. Det er det perfekte 4x
kort til 700-1200mhz maskiner. Det er ca. 180,-kr mere end de næsten lige så
hurtige GFmx460, men readeons skulle have noget flere features som shading
og alt det der, udover fps hastigheden. Tak for hjælpen, jeg har bestilt
kortet, så nu håber jeg billedet er skarpt og kortet/drivere er stabile mv

Mvh Carsten