/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Malning af pastik-skjolde
Fra : Ukendt


Dato : 05-09-03 15:19

Hej alle sammen

Jeg har en plan om at male plastikdelene på min Derbi Senda R for jeg er ret
utilfreds med den grønne farve. Så nu håber jeg der er nogle der kan give
gode råd om hvordan man skal gøre for at lortet holder.

Jeg har allerede malet lidt på den og fremgangsmåden var:
- Hive evt. klistermærker af.
- Gøre delen ren med sæbevand.
- Rense delen helt med petrolium.
- 2 eller 3 lag maling.

Det ser sgu ret godt ud, men jeg ved ikke rigtig om det holder :-/


Skal man evt. bruge noget grunder eller måske slibe plastikken med noget
fint sandpapir først?

Kan man spraye noget udenpå malingen som får det til at holde bedre?

Hvad med maling... er nogle bestemte typer bedst til pastik?


--
Lasse



 
 
Calle. (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 05-09-03 14:48

Lasse Skyum wrote:
> Hej alle sammen
>
> Jeg har en plan om at male plastikdelene på min Derbi Senda R for jeg
> er ret utilfreds med den grønne farve. Så nu håber jeg der er nogle
> der kan give gode råd om hvordan man skal gøre for at lortet holder.
>
> Jeg har allerede malet lidt på den og fremgangsmåden var:
> - Hive evt. klistermærker af.
> - Gøre delen ren med sæbevand.
> - Rense delen helt med petrolium.
> - 2 eller 3 lag maling.
>
Du kan da ikke affedte med petrolium, det er jo ligesom lidt fedtet i
sig selv

--
Calle



oz7aik Jørgen (05-09-2003)
Kommentar
Fra : oz7aik Jørgen


Dato : 05-09-03 16:18

brug terpentin eller sprit
jb
"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5893f0$0$48900$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lasse Skyum wrote:
> > Hej alle sammen
> >
> > Jeg har en plan om at male plastikdelene på min Derbi Senda R for jeg
> > er ret utilfreds med den grønne farve. Så nu håber jeg der er nogle
> > der kan give gode råd om hvordan man skal gøre for at lortet holder.
> >
> > Jeg har allerede malet lidt på den og fremgangsmåden var:
> > - Hive evt. klistermærker af.
> > - Gøre delen ren med sæbevand.
> > - Rense delen helt med petrolium.
> > - 2 eller 3 lag maling.
> >
> Du kan da ikke affedte med petrolium, det er jo ligesom lidt fedtet i
> sig selv
>
> --
> Calle
>
>



Lasse Skyum (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 05-09-03 17:00

Okay, takker! Men er det så nødvendigt med noget grunder eller at bruge
sandpapir?

> brug terpentin eller sprit



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



H-J M (05-09-2003)
Kommentar
Fra : H-J M


Dato : 05-09-03 17:05


"Lasse Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f588d5d$0$97200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> gode råd om hvordan man skal gøre for at lortet holder.

Klistermærker af
Husholdningssprit til rester
Slib skjoldende ned. Evt. bare slibe dem matte hvis skjoldende er lavet af
farvet plastik og ikke lakeret.
Skyld med vand. Husholdningssprit derefter. Vær sikker på det hele er tørt.
Plastikgrunder
2-3x maling
2-3x lak, blank eller mat
Så er den i vinkel
Husk at følge male og hærdningsforeskrifterne på dåsen omhyggeligt!


--
Mvh.
Hans-Jacob
Puch Maxi til salg! 2000kr
60km/t. Den kan trække fra afdroslet zip



Lasse Skyum (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 05-09-03 19:25

1000 tak!

Godtnok noget avanceret i forhold til hvad jeg har gang i nu

> Klistermærker af
> Husholdningssprit til rester
> Slib skjoldende ned. Evt. bare slibe dem matte hvis skjoldende er lavet af
> farvet plastik og ikke lakeret.
> Skyld med vand. Husholdningssprit derefter. Vær sikker på det hele er
tørt.
> Plastikgrunder
> 2-3x maling
> 2-3x lak, blank eller mat
> Så er den i vinkel
> Husk at følge male og hærdningsforeskrifterne på dåsen omhyggeligt!




---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



Kim Larsen (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 05-09-03 22:28


"Lasse Skyum" <lskyum@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f58d599$0$32439$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> 1000 tak!
>
> Godtnok noget avanceret i forhold til hvad jeg har gang i nu


Du kan risikere at hele skidtet skaller af igen, hvis du ikke gør som H- J M
har beskrevet. Nok ikke i år, men det kommer, og så skal du det hele igennem
igen, dog med det ekstra at der hvor malingen måtte sidde tilbage, der skal
den af.

Kim Larsen



Lasse Skyum (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 05-09-03 22:56

Bad news I guess :-/

Hvad hvis jeg sprayer lak uden på det jeg har malet nu, kan det hjælpe
noget?

--
Lasse

>
> Du kan risikere at hele skidtet skaller af igen, hvis du ikke gør som H- J
M
> har beskrevet. Nok ikke i år, men det kommer, og så skal du det hele
igennem
> igen, dog med det ekstra at der hvor malingen måtte sidde tilbage, der
skal
> den af.
>
> Kim Larsen
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



Kim Larsen (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 06-09-03 00:28


"Lasse Skyum" <lskyum@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f59071e$0$32476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Bad news I guess :-/
>
> Hvad hvis jeg sprayer lak uden på det jeg har malet nu, kan det hjælpe
> noget?
>
> --


Det er jo ikke lakken der skal holde malingen, malingen er nød til at have
noget at "bide" fast i, så du vil være bedst stillet hvis du sliber først.

Kim Larsen



Lasse Skyum (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 06-09-03 08:21

Okay, mange tak for hjælpen til jer alle. Jeg kommer nok til at male et par
af skjoldene om næste sommer, men fuck det... jeg hygger mig jo med det

>
> Det er jo ikke lakken der skal holde malingen, malingen er nød til at have
> noget at "bide" fast i, så du vil være bedst stillet hvis du sliber først.
>
> Kim Larsen
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



Calle. (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 06-09-03 09:51

Lasse Skyum wrote:
> Bad news I guess :-/
>
> Hvad hvis jeg sprayer lak uden på det jeg har malet nu, kan det hjælpe
> noget?
>
Nej, da det nederste stadig ikke sidder fast, så ryger de af incl. det
nye lag
--
Calle



Lasse Skyum (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 06-09-03 10:38

Ja, det gør det vel... min ide var bare, at det måske blev mere stærk i
forhold til ydre påvirkning. F.eks at min cowboy-bukser gnider imod dem.

--
Lasse

> > Bad news I guess :-/
> >
> > Hvad hvis jeg sprayer lak uden på det jeg har malet nu, kan det hjælpe
> > noget?
> >
> Nej, da det nederste stadig ikke sidder fast, så ryger de af incl. det
> nye lag
> --
> Calle
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



Calle. (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 06-09-03 12:58

Lasse Skyum wrote:
> Ja, det gør det vel... min ide var bare, at det måske blev mere stærk
> i forhold til ydre påvirkning. F.eks at min cowboy-bukser gnider imod
> dem.
>
Du får det kun til at holde hvis du bruger rigtig autolak, og ikke
spraydåser
--
Calle



Lasse Skyum (07-09-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 07-09-03 10:35

Jeg har nogle stedet set noget spraymaling der hedder f.eks. "Lakspray,
Mørkeblå" gælder set så både for maling + lak? Eller skal der stadig en lak
udenpå?

--
Lasse

> Klistermærker af
> Husholdningssprit til rester
> Slib skjoldende ned. Evt. bare slibe dem matte hvis skjoldende er lavet af
> farvet plastik og ikke lakeret.
> Skyld med vand. Husholdningssprit derefter. Vær sikker på det hele er
tørt.
> Plastikgrunder
> 2-3x maling
> 2-3x lak, blank eller mat
> Så er den i vinkel
> Husk at følge male og hærdningsforeskrifterne på dåsen omhyggeligt!



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



C.Christoffersen (07-09-2003)
Kommentar
Fra : C.Christoffersen


Dato : 07-09-03 10:11

Hej alle !

Det ville nok også være en god idé at give plasticdelene INDEN man maler
dem, noget silikone fjerner. Det er en væske som man tørre delene over med.
Det kan købes hos en autolaker eller malerforretning. Så er man fri for at
laken skiller af.

Hilsen
Christoffersen

"Lasse Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f588d5d$0$97200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej alle sammen
>
> Jeg har en plan om at male plastikdelene på min Derbi Senda R for jeg er
ret
> utilfreds med den grønne farve. Så nu håber jeg der er nogle der kan give
> gode råd om hvordan man skal gøre for at lortet holder.
>
> Jeg har allerede malet lidt på den og fremgangsmåden var:
> - Hive evt. klistermærker af.
> - Gøre delen ren med sæbevand.
> - Rense delen helt med petrolium.
> - 2 eller 3 lag maling.
>
> Det ser sgu ret godt ud, men jeg ved ikke rigtig om det holder :-/
>
>
> Skal man evt. bruge noget grunder eller måske slibe plastikken med noget
> fint sandpapir først?
>
> Kan man spraye noget udenpå malingen som får det til at holde bedre?
>
> Hvad med maling... er nogle bestemte typer bedst til pastik?
>
>
> --
> Lasse
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste