Anbefaling - fantastisk kvindelig rolle i ~
Fra : Peter Holm

Dato : 05-09-03 14:08

Hey folks!

jeg må lige anbefale en gammel Woody Allen film.
Jeg har lige set 'Manhattan' (1979) for første gang, og tror jeg har fundet
en ny kvindelig skuespiller til mine top 10 farvoritter. 'Manhattan' er en
meget typisk Woody Allen film uden at være en af hans bedste, men Marial
Hemingway som spiller Allens unge kæreste Tracy er absolut fantastisk. Ud
over at hun selvfølgelig er yderst bedårende fører hun så meget sjæl ind i
sin rolle, at hun blir filmens absolutte højdepunkt. Jeg kan ikke mides en
så ægte og naturlig figur i nogen anden amerikansk film. Ja, store ord, men
hun er simpelthen fantastisk - og det uden at gøre ret meget for at være
det.
Hvorfor jeg aldrig har læst, hørt eller set noget med hende før er måske
ikke så mærkeligt når man kigger hendes roller igennem
http://www.imdb.com/name/nm0000446/ , men det undrer mig meget at hun ikke
har fået flere store roller på grundlag af sin præstation i Manhattan. Men
måske var det kun Allen der kunne få det frem i hende, som det også var
tilfældet med konstalationen Lynch og alle tøserne i Twin Peaks.

Peter Holm
phc*REMOVETHIS*@stofanet.dk