Hvad er nu det her for noget??
Fra : SNiP

Dato : 05-09-03 11:53

Hej
For 10 minutter siden kom postmanden med mit Radeon 9600Pro kort.

Med 256 Mb DDR ram og hele pibetøjet, jeg kunne jo knap nok stå stille.
Så ud flåede jeg mit TNT kort og straks forsøgte jeg at proppe det nye kort
ned i maskinen, men!! Det passer til min store overraskelse IKKE i min AGP
sokkel? Det er nærmest som om at stikket på undersiden af radeon kortet er
omvendt i forhold til stikket på TNT kortet.

Hvad er nu det for noget?

Er det fordi jeg har den 'oprindelige' AGP sokkel og Radeon kortet er til
AGP X2/4/8 ?

/J

Fra : S. Andersen

Dato : 05-09-03 11:56

"SNiP" <snip@snip.dk> wrote in message news:bj9pti$4bi$1@sunsite.dk...
> Er det fordi jeg har den 'oprindelige' AGP sokkel og Radeon kortet er til
> AGP X2/4/8 ?

Ja :)

Fra : SNiP

Dato : 05-09-03 12:08

"S. Andersen" <na@na.na> wrote in message

> Ja :)

aarh PUH

Jeg skal straks ud og anskaffe mig et nyt motherboard, iiih og så skal jeg
også have en ny CPU, og den kører garanteret med en ny slags RAM, og så skal
den sikkert også have en anden strømforsyning end den jeg har.. Pokkers.

Det bliver en dyr grafikkort opgradering.

/J

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-09-03 12:20

"SNiP" <snip@snip.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> har.. Pokkers.
>
> Det bliver en dyr grafikkort opgradering.

Det kommer da an på hvad du har idag.

Et AMD bundbræt kan fåes fra 380,-
AMD CPU fra 438,-

--
Bjarke Andersen

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 05-09-03 13:28

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Det kommer da an på hvad du har idag.
>
> Et AMD bundbræt kan fåes fra 380,-
> AMD CPU fra 438,-

Og så er der jo lige den med, at hvis man nu alligevel skal ud og købe nyt,
hvorfor så ikke lige købe en større.

> --
> Bjarke Andersen

Nicolai

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-09-03 15:47

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> crashed Echelon writing

> Og så er der jo lige den med, at hvis man nu alligevel skal ud og købe
> nyt, hvorfor så ikke lige købe en større.

Fordi kæresten også gerne vil ind på strøget og shoppe, eller fordi der
også skal være råd til havregrød resten af måneden *mums* :P

Men ja, man kunne sikkert finde et bedre board til 1000,- og en bedre cpu
til 1200,-

--
Bjarke Andersen

Fra : Christian Spøer

Dato : 05-09-03 15:56

hovhov! havregrød er godt.
det indeholder mange proteiner (13g per 100) og mange polysakaridede
kulhydrater. Desuden lavt fedt indhold og højt fiber-ditto!
og med sukker og rosiner på smager det også godt.

Mvh
Christian

Fra : lasse \(8900\)

Dato : 05-09-03 20:24

"Christian Spøer" <christian_spoer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hovhov! havregrød er godt.
det indeholder mange proteiner (13g per 100) og mange polysakaridede
kulhydrater. Desuden lavt fedt indhold og højt fiber-ditto! og med sukker og
rosiner på smager det også godt.

Æhhh du glemte bananerne nam-nam kan ikke vente til i morgen tidlig
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone

Fra : Christian Spøer

Dato : 06-09-03 17:34

jeg har lige prøvet med bananer idag
det er jo weltklasse! man har energi til hele dagen med sådan en portion.

mvh
christian

Fra : lasse \(8900\)

Dato : 07-09-03 15:21

"Christian Spøer" <christian_spoer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg har lige prøvet med bananer idag
> det er jo weltklasse! man har energi til hele dagen med sådan en portion.

Lige mine ord
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-09-03 20:41

Sagde jeg det modsatte måske :)

--
Bjarke Andersen

Fra : lasse \(8900\)

Dato : 06-09-03 12:37

> Sagde jeg det modsatte måske :)

Du sagde da "mums" som alle os andre
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 06-09-03 13:30

> [...]
> kulhydrater. Desuden lavt fedt indhold og højt fiber-ditto!
> og med sukker og rosiner på smager det også godt.

FUT: dk.edb.hardware.havregroed okay jeg ved ikke om den findes...

Hilsen Simon

Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 06-09-03 15:36

On Fri, 5 Sep 2003 14:47:21 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Fordi kæresten også gerne vil ind på strøget og shoppe, eller fordi der
>også skal være råd til havregrød resten af måneden *mums* :P

Ifølge "Kogebog for fattigrøve" kan man leve af margerinekugler rullet i
savsmuld (energi og fibre) i "op til en måned, inden de første
mangelsymptomer viser sig!" *G*
Hvis man ikke kan li' smagen af savsmulden kan man også bruge kokos -
men det er jo meget dyrere...!

/dorf

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 06-09-03 13:25

Bjarke Andersen wrote:
> Et AMD bundbræt kan fåes fra 380,-

Det kan det, men jeg ville nok tage eet til en 7-800

> AMD CPU fra 438,-

Jep. Men hvis man lægger ca. 600 får man noget mere performance for pengene

--
Martin K

Fra : Joe Sandøe

Dato : 06-09-03 17:19

"SNiP" <snip@snip.dk> wrote in message news:bj9qqj$90k$1@sunsite.dk...
> [...]
> den sikkert også have en anden strømforsyning end den jeg har.. Pokkers.
>
> Det bliver en dyr grafikkort opgradering.

Jep det var en af de detaljer der ikke blev berørt da du forhørte dig om nyt
GF kort. Men det er en opgradering du om alle omstændigheder skal have, for
at kunne opgradere dit gamle TNT-kort til et moderne kort.
I dit første oplæg var pengene små, så her kommer et forslag på en
nogenlunde billig opgradering:
CPU:
Ok ikke den billigste, men meget billig i forhold til ydelse, samt hvis du
kunne tænke dig at lege lidt med clokfrekvensen.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577970
Skal det være den billigste, som stadig kan følge med vil jeg forslå den
største Duron
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577979

Bundkort:
Hvis du virkelig ikke har nogle penge, og stadig gerne vil kunne bruge dine
SD-ram (som jeg tror du har), så er dette et meget solgt og billigt kort
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264667908
Der er ingen ordenlige overcloknings muligheder, og jeg kender nogle der har
haft bøvl med SD-ram i bordet, men der er også mange der er ganske tilfedse
med boardet...læs selv bedømmelser.
Har du råd til lidt mere vil jeg anbefale
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837970
Her syntes jeg at man får meget for pengene, du kan eventuelt søge efter
danske tests af kortet. Dog kræver dette kort at du får nogle
Eller skal det være det bedste af det bedste, af billige bundkort (kan
man sige det) så kan det kun være dette (er selv ABIT tilhænger)
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587945

DDR-ram
Da ram er steget en del i pris i den sidste tid, kan det måske betale sig at
nøjes med at købe en 256 Mb stang i første omgang. Jeg syntes ikke gennerelt
at det kan betale sig at købe dyr mærkevare ram, med mindre at man har tænkt
sig aggresive ramtimings og kraftigt overclokning, men samtidig kan man lige
så godt købe PC 2700 da de er nogenlunde lige så billige som PC 2100. Altså
jeg forslår
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827896 eller hvis
et mærkenavn hjælper så
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827899
Så kan du altid købe en ramklods til, når rampriserne falder igen

Strømforsyningen er muligvis ikke nok - hvis dit gamle kabinet er et AT og
ikke ATX skal det også udskiftes, og så kan du jo lige så godt købe et med
en strømforsyning i. De fåes med 350W til omkring 400 og op, og 300W fåes
fra omkring små 300 og op.

Alt ialt er det selvfølgelig ikke de billigste opgraderingsråd, men mine bud
på nogle billige opgraderinger hvor jeg ikke mener at man går helt galt i
byen

VH ~Joe~

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 06-09-03 17:42

Joe Sandøe wrote:
> Ok ikke den billigste, men meget billig i forhold til ydelse, samt
> hvis du kunne tænke dig at lege lidt med clokfrekvensen.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577970

Det er IMO da helt galt! I disse tider skal man ikke vælge en Palomino
kerne. Thoroughbred'erne er gode og billige. Se her, man kan få et XP2400+
for næsten de samme penge...
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577992

> [...]
> Hvis du virkelig ikke har nogle penge, og stadig gerne vil kunne
> bruge dine SD-ram (som jeg tror du har), så er dette et meget solgt

Skal man bruge SD-ram er ECS boardet den eneste mulighed på markedet i dag.
Jeg havde engang et Asus A7A266-E der også kunne det...

> [...]
> Eller skal det være det bedste af det bedste, af billige bundkort
> (kan man sige det) så kan det kun være dette (er selv ABIT tilhænger)

Fuldkommen enig i disse betragtninger. Har selv et Abit NF7, men med
priserne idag, kan man lige så godt snuppe S-versionen. Koster ikke
nævneværdigt ekstra...

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587942

> DDR-ram
> Altså jeg forslår
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827896

Nææ nej - der mener jeg nu ikke man skal spare. Mærkevare tak

> eller hvis et mærkenavn hjælper så
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827899

Eller:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827897

Eller hvis man er glad for køleripper...
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827940

> Så kan du altid købe en ramklods til, når rampriserne falder igen

Enig i betragningerne...

Tja... jeg har så lige kommet med mine kommentarer. Jeg vil sige, at
grundlæggende er jeg meget enig - bortset fra CPU'en. Jeg ville IKKE vælge
en palomino idag...

--
Martin K