oprettelse af firma
Fra : dufur

Dato : 05-09-03 11:01

En bekendt og jeg vil til at sælge lidt småting via en online shop.
Til det har vi overvejet at oprette et I/S selskab, og vi regner med at
moms registrere det.
1.
Hvor finder jeg mere informaition om nettop denne type selskab?

2.
et par konkrete spørgsmål.
Der skal investeres en del penge i starten, bla i edb udstyr.
Kan dette trækkes fra i firmaets indkomst de næste par år (til det er
betalt).
Hvis vi et år har underskud kan det så overføres til året efter?

I det hele taget information omkring I/S firmaer og skatteregler.

Mange tak
Christian

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-09-03 11:05

On Fri, 05 Sep 2003 12:00:42 +0200, dufur
<darkwing@hco.kollegienet.dk> wrote:
>I det hele taget information omkring I/S firmaer og skatteregler.

Et godt råd er at kontakte told & skat. De er gode til at besvare den
slags spørgsmål og har også massere af læsemateriale.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-09-03 11:45

wrote:

>Der skal investeres en del penge i starten, bla i edb udstyr.
>Kan dette trækkes fra i firmaets indkomst de næste par år ...

Prøv evt. i den rette gruppe : dk.erhverv.

--
Kim

Fra : christian buhrkall

Dato : 05-09-03 12:13

Kim Jensen wrote:

> Prøv evt. i den rette gruppe : dk.erhverv.

Det var nok ikke den dummeste ide der ;)

Fra : Familien Nielsen

Dato : 05-09-03 18:27

"Kim Jensen" <kj@hd.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. i den rette gruppe : dk.erhverv.

Eller her:

http://www.startfirma.dk
http://www.100svar.dk
http://www.ret-raad.dk//site_dir/ret_raad/uploads/Interessentskabskontrakt.doc

/Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 05-09-03 13:32

In news:3F585ECA.6A732921@hco.kollegienet.dk,
dufur <darkwing@hco.kollegienet.dk> typed:
> [...]
> at moms registrere det.
> 1.
> Hvor finder jeg mere informaition om nettop denne type selskab?

Her! Spørg løs - ellers kig på www.eogs.dk og se om de forskellige
selskabsformer ikke skulle være beskrevet der.

Ellers kan jeg varmt anbefale bogen: Valg af selskabsform af Noe Munck og
Carsten Fode - der er et fremragende afsnit som passer lige til jer. Den kan
lånes på biblioteket.

> [...]
> Der skal investeres en del penge i starten, bla i edb udstyr.
> Kan dette trækkes fra i firmaets indkomst de næste par år (til det er

Ja. De kan afskrives over en årrække.

> Hvis vi et år har underskud kan det så overføres til året efter?

Ja.

> I det hele taget information omkring I/S firmaer og skatteregler.

I bliver personligt beskattede af indtægterne i selskabet - ligesom det var
alm. lønindkomst - groft sagt. I kan dog vælge at lave en skatteordning (og
det kan klart anbefales) som svarer til ApS eller A/S. Det kaldes
virksomhedsskatteordningen. Snak med revisor om det og andre skatteforhold.
Spørgsmål om selve I/S'et kan besvares i dette forum eller hos jeres
advokat.

/Peter

--
Ovenstående udgør ikke juridisk rådgivning. I sager af betydning anbefales
det at søge professionel juridisk bistand. Ovenstående indlæg er udelukkende