Anbefal en te!
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-03 08:50

Ja, grøn te øger forbrændningen. Men er det kun den te der hedder
"green tea" der øger forbrændingen???

Skal ud i bilka i eftermiddag, og regner med at købe et par stykker.
Så man ikke går død i den ene. Hvad med eks. hyben-te?

Fra : Marianne

Dato : 05-09-03 09:43

"peet_dk" <na> wrote in message
> [...]
>
> Skal ud i bilka i eftermiddag, og regner med at købe et par stykker.
> Så man ikke går død i den ene. Hvad med eks. hyben-te?

Næh ... ikke hybenthe

se her

2. Oolong te. Fede mus, der drikker oolong te, taber sig. Oolong te er en
mellemting mellem sort og grøn te. Altså en te, der er let iltet. Den fås
hos velasorterede tehandlere under forskellige handelsnavne og varianter som
for eksempel keemun oolong. Effekten er oolong te er ikke dokumenteret på
mennesker, men det er muligt, at det også har en vis effekt hos mennesker at
drik-ke te sammen med eller umiddelbart efter fedtholdige måltider.
Forskerne mener, at effekten af oolong te til dels skyldes indholdet af
særlige stoffer, der hæmmer de fedtspaltende enzymer. Fedt fra maden skal
først spaltes, før det kan optages. Hvis denne spaltning bliver blokeret, så
fortsætter det indtagne fedt intakt hele vejen gennem tarmkanalen og ud i
potten. Man skal dog være opmærksom på, at te til måltider hæmmer
jernoptagelsen, og det er i særlig grad uheldigt for kvinder i den
fødedygtige alder, der har et stort jernbehov.

Fra
http://www.laegemagasinet.dk/dir05/Laegemag.nsf/7dc0de84d1e2d94c002569ea0056e38b/1bb6d6471d69fd72c12569f400484c0d

mvh
Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-03 10:25

-klip-
>Man skal dog være opmærksom på, at te til måltider hæmmer
>jernoptagelsen, og det er i særlig grad uheldigt for kvinder i den
>fødedygtige alder, der har et stort jernbehov.

Plejer ikke at drikke mens jeg spiser (kun til fester o.s.v.) Da jeg
har fået advide at man, ved at drikke. Kan "skylle" maden ned, og
dermed skal have mere mad. For at opnå den samme mætheds fornemmelse.
Prøver at se om de har det i bilka ;) Næppe, men hvem ved.

Fra : hedegaard

Dato : 05-09-03 10:35

Der findes grøn the i forskellige udgaver - jeg har ihvertfald en med
hyldeblomst på hylden i tiden.. (købt i bilka)
VH Tina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-09-03 10:36

peet_dk wrote:
> [...]
> dermed skal have mere mad. For at opnå den samme mætheds fornemmelse.
> Prøver at se om de har det i bilka ;) Næppe, men hvem ved.

føtex har flere forskellige grønne te'er..... selv drikker jeg en med en let
citrussmag da det er det jeg bedst kan lide....... de fås også i æsker i
tebreve.....
kik efter de grønne æsker ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 05-09-03 16:53

"peet_dk" <na> skrev i en meddelelse

> Ja, grøn te øger forbrændningen. Men er det kun den te der hedder
> "green tea" der øger forbrændingen???

Drik det, fordi du kan lide det.
Det er ikke noget du taber kilo på at drikke.

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 14-09-03 09:30

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in news:3f58b252$0
$75$ba624c82@nntp05.dk.telia.net:

> "peet_dk" <na> skrev i en meddelelse

> Drik det, fordi du kan lide det.
> Det er ikke noget du taber kilo på at drikke.

(Hej Lisbeth :)

Grøn te er ikke en speciel te-sort (hvis jeg er informeret korrekt). Det er
en måde at lave te på (altså den te du køber).

Jeg mener at have hørt en historie om at der ikke fandtes sort te før
europæerne lavede det ved at transportere te til Europa - det blev til på
grund af den lange transporttid.

Er dette rigtigt?

Hører kvæde-te til under de grønne te'er?

--ingermarie