Imprægnering af Larsen tekstil jakke?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 05-09-03 08:32

Hej

Skal en sådan jakke/bukser imprægneres for at vedblive at være vandtæt?

Min er lidt over et år gammel, og jeg syndes faktisk at den bliver noget
klam indvendigt nu, når det regner.
Det er ikke fordi den er skadet på nogen måde.

mvh Lars

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-09-03 20:52

Lars Rasmussen wrote:

> [...]
> klam indvendigt nu, når det regner.
> Det er ikke fordi den er skadet på nogen måde.

Sådan en har jeg også. Men den er tæt. Selv ikke for et år siden ved Lyon,
hvor de fik 500mm regn pr. nat, blev jeg våd. Jeg har vasket den et par
gange. Jeg tager en spand med håndvarmt vand og lidt vaskemiddel. Lader den
stå et kvarter i blød. Efter tøring giver jeg lige en gang
indprægneringsvæske på spray. Det man også bruger til telte.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 05-09-03 23:26

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
> hvor de fik 500mm regn pr. nat, blev jeg våd. Jeg har vasket den et par
> gange. ..........Efter tøring giver jeg lige en gang indprægneringsvæske
på spray.

Og dét er essensen omkring membraner i tøj:
Selvom de er både vandtætte og åndende, så lukkes overfladen således at de
ikke kan ånde hvis stoffet bliver gennemblødt - Derfor er det bydende
nødvendigt at tøjets overflade er imprægneret således at det ikke
gennemblødes!!!

--
Armand