Mine mails ryger i slettet post hos nogle ~
Fra : Benny Nissen

Dato : 05-09-03 04:29

Hejsa.

Kan nogen forklare, hvorfor mine mails ryger i slettet post hos nogle
forskellige modtagere ?
Jeg sender fra email@bennynissen.dk og har ikke lavet noget specielt, der
burde fremtvinge automatisk sletning.
Det sker måde med vedhæftede filer og uden.

Jeg bruger Outlook XP og sender i 'plain text'.
Modtagerne har _ikke_ lavet regler eller killfiltre, der skaber problemet.
Det er ikke alle modtagere, men nogle bestemte (som også bruger outlook).

Spørg endeligt efter flere oplysninger, hvis det er nødvendigt.

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : slet E0DKD

Dato : 05-09-03 09:14

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> skrev:
> [...]
>og har ikke lavet noget specielt, der
>burde fremtvinge automatisk sletning.
>Det sker måde med vedhæftede filer og uden.

Der kan være mange årsager. Du kan prøve at sende en mail til mig
på claussnabelalundborg.dk - skift snabela ud med @

Så skal jeg se om den ryger i nogle af mine filtre.

Mvh Claus

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-09-03 12:42

> Der kan være mange årsager. Du kan prøve at sende en mail til mig
> på claussnabelalundborg.dk - skift snabela ud med @
>
> Så skal jeg se om den ryger i nogle af mine filtre.

Det er gjort. Så må vi se, om du finder noget specielt.

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : slet TVA28

Dato : 05-09-03 13:33

>Det er gjort. Så må vi se, om du finder noget specielt.

Den gik igennem uden problemer.

Min mailserver chekker primært den smtp server du bruger - chekker
ip adressen mod nogle databaser og laver dns og mx look-up. Det
fjerner mange mails fra servere kendt for spam og fra dårligt
konfigurerede servere - og det er stort set altid spam.

Det ser ud til at du sender gennem en tdc server via din adsl, og
det giver ingen problemer i den forbindelse.

I øvrigt kan jeg se ikke noget, der kan tolkes som spam.

Sender du nogen gange gennem andre smtp servere?

Jeg har ikke lige andre bud...

Mvh Claus

Fra : Benny Nissen

Dato : 06-09-03 11:45

> Den gik igennem uden problemer.

Fint.

> [...]
>
> Det ser ud til at du sender gennem en tdc server via din adsl, og
> det giver ingen problemer i den forbindelse.

Nej, det burde der jo heller ikke være.

> I øvrigt kan jeg se ikke noget, der kan tolkes som spam.

Det synes jeg jo heller ikke.

> Sender du nogen gange gennem andre smtp servere?

Nej, jeg bruger altid samme smtp-server (smtp.mail.dk)

> Jeg har ikke lige andre bud...

Hmmm...jeg må rode lidt videre med det.

Tak for hjælpen alligevel.

--