Hvad er dette ?
Fra : Per Emborg

Dato : 04-09-03 23:06

Jeg har aldrig hørt om den før

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=9951&item=2431168730

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk
Denne mail er testet af Norton Antivirus

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 04-09-03 23:19

Per Emborg wrote:
> Jeg har aldrig hørt om den før
>
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=9951&item=2431168730

En Egli MRD-1 (kawa motor med turbo), så kan du ikke være ret gammel hvis du
ikke kan huske den

Den kunne købes fra omkring 1978-80, og jeg kan stadigvæk huske den første
test Das Motorrad havde af den, de var nærmest i ekstase, 0-200 på 7,2 sek
og en topfart på 297 km/t og det var endnu uden lattergas
så...................... En af de største problemer man havde med den var
datidens dæk ikke var konstrueret til de 180-200 hk motorcyklen havde
dengang og man havde logisk nok problemer med dæk slid og nok værre at
fælgen havde tendens til at dreje inden i dækket.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-03 07:31

D@n Dethlefsen wrote:
> En Egli MRD-1 (kawa motor med turbo), så kan du ikke være ret gammel hvis du
> ikke kan huske den

Jeg kan huske den, og jeg blev født i '75 ;)
(men det er nu nok fra nogle gamle blade jeg har hørt om den, ca. i
slutningen af 80'erne

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Brian W.

Dato : 04-09-03 23:30

Per Emborg wrote:
> Jeg har aldrig hørt om den før
>
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=9951&item=2431168730

Hej Per.. Her er lidt om den...

http://egli-racing.ch/Entwicklungen.htm

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Per Emborg

Dato : 04-09-03 23:36

ja køn er den ikke :) men nok volsom for den tids MCer og brugt 40000 ? puha

Og det har vist ikke noget med alderen at gøre , dengang gik jeg mere op
nøgensneglens parrinsleg

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-03 07:32

Per Emborg wrote:
> ja køn er den ikke :) men nok volsom for den tids MCer og brugt 40000 ? puha

Pjat med dig, det eneste der er grimt er da lattergas-beholderen ...

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Hekto

Dato : 06-09-03 08:41

In article <slrnblgbfj.iud.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Pjat med dig, det eneste der er grimt er da lattergas-beholderen ...

Ja, og så sidder den uheldigt, hvis man helt utilsigtet, skulle kunne
få de op på baghjulet! ... det var en Kawa-motor, og ikke en Honda? ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 05-09-03 16:16

Per Emborg <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en
> ja køn er den ikke :) men nok volsom for den tids MCer og brugt 40000 ?
puha

Det er jo et unikum på højde med en den klassiske sportsvogn AC-Cobra, og
selvom meget andet er på højde og over Egli'ens niveau, så er den kun lavet
i enkeltstykker og har en anerkendt konstruktør/tuner som producent!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-09-03 08:31

Armand wrote:
> Det er jo et unikum på højde med en den klassiske sportsvogn AC-Cobra, og
> selvom meget andet er på højde og over Egli'ens niveau, så er den kun lavet
> i enkeltstykker og har en anerkendt konstruktør/tuner som producent!

Oh ja .. hvem husker fx. ikke Egli Vmax, Yamaha Vmax "spændt op til
lir".. forstærket baggaffel og forgaffel + andre modifikationer der
fik stellet til at leve op til motoren.. og så var der vist også
noget med noget lattergas?

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Armand

Dato : 06-09-03 21:59

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Oh ja .. hvem husker fx. ikke Egli Vmax, Yamaha Vmax "spændt op til
> lir"..

Hvem? Per, tilsyneladende!

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 06-09-03 09:26

> [...]
lavet
> i enkeltstykker og har en anerkendt konstruktør/tuner som producent!

Uden tvivl. Men jeg hæfter mig ved at det udstillede eksemplar bærer titlen:
"Die Egli MRD-1 Replica".
Replica - så er den vel næppe original?

Asger
ZX-10

Fra : Armand

Dato : 06-09-03 22:04

Asger Steffensen <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Uden tvivl. Men jeg hæfter mig ved at det udstillede eksemplar bærer
> titlen: "Die Egli MRD-1 Replica".
> Replica - så er den vel næppe original?

Man kunne engang også købe en fabriksny Ducati Mike Hailwood replica!
De var på samme måde eftertragtede modeller, som stadig holder en høj
brugtpris p.g.a. såvel at de var toppen af poppen for tiden, samt blev
produceret i en begrænset mængde!
MRD1, står for MOTORRAD #1, og var en one-off som blev fremstillet i
samarbejde med (på bestilling af?) MOTORRAD!

Efterfølgende eksemplarer skåret efter samme læst vil derfor være
replica'er på samme plan som Ducati's gade-serie af den Duc' som Mike
Hailwood havde haft stor racing-succes med

Forøvrigt findes der på samme måde flere AC Cobra's; men kun én original!!

--
Armand.

Fra : Brian W.

Dato : 04-09-03 23:32

Per Emborg wrote:
> Jeg har aldrig hørt om den før
>
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=9951&item=2431168730

Og her er oxo lidt fra et Egli træf i 2001....
http://egli-shop.com/eglitreffen_2001/index.html