Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Min skærm vil kun køre 60Hz i spil :(
Fra : Devast8or

Dato : 04-09-03 18:19

Hej med jer,

Jeg har haft skiftet skærm et par dage, og har nu skiftet tilbage. Men nu
når jeg går ind i et spil (Neverwinter Nigthts) går den over til at køre
60Hz istedet for 100Hz som den ikke har nogen problemer med i Windows.
Opløsningen er 1024x768 både i NWN og i Windows. Jeg har tidligere med samme
skærm kørt uden problemer. Skærmen er en Hitachi CM643ET, og der er
installeret en driver til den. Jeg mindes ikke at have gjort noget specielt
for at få det til at virke tidligere.

Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg får skidtet til at makke
ret?

TIA

Devast8or

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-09-03 19:09

Devast8or skrev:

> Skærmen er en Hitachi CM643ET, og der er installeret en driver til
> den.

Nu nævner du ikke meget om styresystem, men hvis du skifter skærm i
Win2000 eller XP så falder Windows tilbage til 'Plug and Play Monitor'
og vil i mange tilfælde blive ved med at køre Plug and Play når du
kobler den gamle monitor til igen. Prøv at gå ind i Enhedshåndtering
og se hvad Windows kalder din monitor. Hvis der bare står 'Plug and
Play Monitor' så geninstaller den *.inf-fil som fortæller Windows hvad
det præcist er for en monitor du har koblet til.

Madsen.

Fra : JK

Dato : 04-09-03 19:16

On Thu, 4 Sep 2003 19:19:11 +0200, "Devast8or"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>for at få det til at virke tidligere.
>
>Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg får skidtet til at makke

Windows XP har et 60 HZ problem indtil service pack1 kommer på.

Måske er det det. Men du har jo ikke fortalt meget om OS.

SP1 hentes bare med windows update og en god adsl. Den er 1 år gammel.

Visse serienumre er dog blacklistede hos Microsoft.

hilsen

John

Fra : sbygel

Dato : 04-09-03 19:20

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
> for at få det til at virke tidligere.
>
> Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg får skidtet til at makke

Problemet er sikkert, at du har et nvidia grafikkort. Det fuck´er nogen
gange i windows 2000 samt xp. Du kan bla. fixe problemet ved et program ved
navn NVRefreshTool, som du kan hente på http://www.nvrt.org/

/sbygel

Fra : Hans

Dato : 05-09-03 16:07

> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

Søg på Google efter programmet reforce.zip. Det løser dit problem uanset
hvilket grafikkort du måtte have under Win2k eller XP.

/ Hans

Fra : Devast8or

Dato : 04-09-03 19:24

Devast8or wrote:

(snip)

Tak for svarene alle sammen.

Styresystemet er Win98SE, og som sagt har det virket for et par dage siden.
Den rigtige driver til skærmen er installeret.

Jeg var inde i Device Manager og kigge, og der var to skærme, en Default
Monitor og en CM643 (som den skal hedde). Jeg slettede Default Monitor, men
det hjalp heller ikke.

Devast8or

Fra : Devast8or

Dato : 04-09-03 19:51

Devast8or wrote:

(snip igen :)

Jeg prøvede lige et andet spil (Delta Force Black Hawk Down). Der kører den
fint 85Hz.

Og jeg prøvede at kigge i opsætningen til NWN, der stod den til 0Hz. Den
blve sat op til 85 (som var max), men det ville stadig kun køre 60Hz.

Jeg prøver lige at høre i NWN gruppen. Men forslag modtages selvfølgelig
stadig gerne her :)

Devast8or

Fra : Anders Nielsen

Dato : 05-09-03 20:46

Jep, Windows XP nægter for det meste at køre spil i over 60 Hz. Kender det
selv fra Medal of Honor der har det med at flimre en smule.
Men bare download et program der hedder RefreshLock; det løser problemet for
mig. Det ka' tvinge opdateringshastigheden op i alle programmer/spil.
http://www.pagehosting.co.uk/rl/

//Anders

Fra : Erik Dan

Dato : 05-09-03 10:25

> [...]
> 60Hz istedet for 100Hz som den ikke har nogen problemer med i Windows.
>
> Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg får skidtet til at makke
Start-> Run ,skriv "dxdiag" -> More help -> Overide-> Override value- 85->
OK

Fra : Devast8or

Dato : 05-09-03 21:07

Erik Dan wrote:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Start-> Run ,skriv "dxdiag" -> More help -> Overide-> Override
> value- 85-> OK

Funkede heller ikke :(

Devast8or

Fra : Rookie All Stars

Dato : 11-09-03 14:43

> [...]
> skærm kørt uden problemer. Skærmen er en Hitachi CM643ET, og der er
> installeret en driver til den. Jeg mindes ikke at have gjort noget

Øh, hvordan kan du se, hvilken Hertz-frekvens den har, når du er inde i et
spil?

Fra : Devast8or

Dato : 14-09-03 00:21

Rookie All Stars wrote:

> Øh, hvordan kan du se, hvilken Hertz-frekvens den har, når du er inde
> i et spil?

På OSD'et. Og på at den flimrer - hamrende ubehageligt.

Devast8or

Fra : Anders Nielsen

Dato : 14-09-03 16:04

Fra : Devast8or

Dato : 30-12-03 18:13

Anders Nielsen wrote:
> Har du prøvet RefreshLock som jeg skrev om tidligere? Hjalp det ik? :)

Hej,

Nej jeg prøvede det aldrig, for nu virker det. Spørg mig ikke hvorfor :)

Devast8or