pris på en DT 125 R fra 97 og kørt ca 15.0~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 04-09-03 13:54

Hejsa, jeg går og overvejer at købe en DT 125 R til at lege lidt på, har
fundet en 97'er der har kørt ca. 15.000 km og er nysynet.Den skulle efter
sigende være i god stand. men har kun set et billede af den endnu. Den er i
den " syntes jeg " grimme :)) hvide og lyserøde / pink farve, men det er der
jo ikke noget at gøre ved :)
Hvad skal man specielt kigge efter ved en sådan offroader ?
Og hvad må den ca. koste ?
Den står ved en forhandler i Jylland.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Soren Lindholt

Dato : 04-09-03 14:23

Lars Bisgaard <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in article
<3f5735db$0$32503$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
der
> jo ikke noget at gøre ved :)
> Hvad skal man specielt kigge efter ved en sådan offroader ?

Der er jo typisk lyserøde i en bestemt årgang. Det meste kan flås af, og et
sædebetræk i anden kulør koster under 200 i min butik.
Og i øvrigt er en offrowder ikke til at kigge på, den skal jo bare ud i
sølet...

Bremseskivetykkelse, hvis den en gang skulle til syn igen
Fælge, skævhed, rust efter saltvand
Styr og stel, skævheder?
Kompression, hvornår har den fået nyt stempel?
For og bagdæmpere, er de tætte, og virker endnu?
Men ellers er der ikke så meget... hvilken forhandler? Hvis det er heroppe
omkring er der nok nogen fra klubben der kan ta med ud og teste den...
Dæk er ligemeget, da de alligevel skiftes en gang i mellem, og det er
sikkert gadedæk der sidder på. Og de kan ikke bruges til offrowd...

Jeg forlanger 12500 for den jeg regner med at sælge i eftermiddag, men det
er også privat salg, og den er ikke pæn. Al plastikken er revnet= 4
sidedæksler, lygtehus og bagskærm.
Så lidt mere end det, men ikke over 14-15 stykker.
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 04-09-03 15:54

> [...]
> Dæk er ligemeget, da de alligevel skiftes en gang i mellem, og det er
> sikkert gadedæk der sidder på. Og de kan ikke bruges til offrowd...

Hvad skal bremseskivetykkelsen være min. på en sådan ?
og hvis nu... hvad koster nye så ca. ?
hvis ikke han ved hvornår den har fået nyt stempel så er det vel mest
fornuftigt at sætte nyt i med set samme eller hvordan ? det er vel ikke til
at se om det er slidt ? eller kan man det med en kompresions test ?
hvad koster et sådan stempel med ringe ca. ?
det er vel ikke ret meget sværer at skifte det på sådan en vandkølet end på
en fx. TS 185 'ER ?

MVH

Lars Bisgaard

ps. jeg har lagt billedet af den i dk.binaer.motor

Fra : Soren Lindholt

Dato : 05-09-03 11:03

Lars Bisgaard <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in article
<3f575220$0$32456$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Hvad skal bremseskivetykkelsen være min. på en sådan ?

Ingen anelse, men det står vist på skiven.

> [...]
til
> at se om det er slidt ? eller kan man det med en kompresions test ?

Man kan let pille hele cylinder/topstykke af samlet, og få en fagmand til
at se på stemplet. Så kan man nøjes med en ny bundpakning.
Så kan man samtidigt skille og rense udstødnings ventil dimsen.

> hvad koster et sådan stempel med ringe ca. ?

Under tusind vil jeg mene.

> det er vel ikke ret meget sværer at skifte det på sådan en vandkølet end

> en fx. TS 185 'ER ?

Næ. Men man skal stadig vide hvad man gør....

> MVH
>
> Lars Bisgaard
>
> ps. jeg har lagt billedet af den i dk.binaer.motor

Det er en DT125R, jep...

--
Soren
http://motortosse.dk