Kryptering
Fra : Henrik Schytte

Dato : 04-09-03 13:38

Hvilket program er sikrest til Diskkryptering (under hvilke forudsætnigner?)

safeguard easy
eller
PGPdisk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 04-09-03 13:57

Henrik Schytte wrote:

> Hvilket program er sikrest til Diskkryptering (under hvilke forudsætnigner?)
>
> safeguard easy
> eller
> PGPdisk

Kan du fortælle mig, hvor man kan læse de tekniske detaljer omkring
produkterne, så vi har et grundlag at vurdere dem på.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Henrik Schytte

Dato : 04-09-03 14:15

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du fortælle mig, hvor man kan læse de tekniske detaljer omkring
> produkterne, så vi har et grundlag at vurdere dem på.

Desværre nej, jeg håbede at nogen måske havde undersøgt det selv, og dermed
kunne svare

Fra : Kasper Dupont

Dato : 04-09-03 15:11

Henrik Schytte wrote:

> "Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
>
> Desværre nej, jeg håbede at nogen måske havde undersøgt det selv, og dermed
> kunne svare

Jeg har undersøgt det, men de fleste oplysninger jeg har kunnet finde
var lidt for overfladiske. Og når jeg endelig en gang i mellem finder
nogle detaljerede oplysninger om et diskkrypteringssystem ser det ud
til at de alle sammen er baseret på det samme grundlægende princip,
som er lidt for primitivt til at være helt sikkert.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Mikael Korsgaard Jen~

Dato : 08-09-03 12:48

On Thu, 4 Sep 2003 14:38:25 +0200, "Henrik Schytte" <@> wrote:

>Hvilket program er sikrest til Diskkryptering (under hvilke forudsætnigner?)
>
>safeguard easy
>eller
>PGPdisk

Hvis det er til diskkryptering er den bedste løsning Safeguars Easy.
Her har du mulighed for både at kryptere disk samt MBR.

PGP er også en løsning, men der er man nødt til at lave en virtuel
disk, der så krypteres.

En fordel ved SGE er, hvis kryptering bliver afbrudt (eks. ved
strømsvigt) fortsættes krypteringen når maskinen er i luften igen,
uden at hele disken bliver smadret (delvis krypteret)
Bemærk dog at server os ikke er understøttet.

/Mikael