H vor gemmer iTunes 'selvindtastet' info?
Fra : Michael Petersen

Dato : 04-09-03 13:15

Jeg skal til at lave backup af omkring 8-10 Gb musik, men er der lige nogen
der kan fortælle mig hvor iTunes gemmer info om de enkelte numre som jeg
selv har været inde og skrive (altså eks. titel, årstal mv.). Bliver de
koblet direkte på mp3-filen (det kan de vel ikke) eller ligger det i iTunes
Music Library-filen?

Jeg vil gerne vide det så jeg også kan lave backup af denne info på de
enkelte numre som jeg møjsommeligt har indtastet (de numre som iTunes ikke
selv kan finde info på).

På forhånd tak.

Michael Petersen

Fra : MacVilly

Dato : 04-09-03 14:09

In article <BB7CF97A.F98B%micFJERN@reflector.dk>, Michael Petersen
<micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> koblet direkte på mp3-filen (det kan de vel ikke) eller ligger det i iTunes

De bliver koblet direkte på mp3-filen - ligesom du kan koble billeder
på - de bliver også gemt i mp3-filen.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 06-09-03 08:23

MacVilly skrev:

> De bliver koblet direkte på mp3-filen

De fleste oplysninger, ja, men ikke alle. "Min vurdering" bliver i hvert
fald så vidt jeg ved ikke arkiveret i mp3-filen.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 06-09-03 20:03

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> De fleste oplysninger, ja, men ikke alle. "Min vurdering" bliver i hvert
> fald så vidt jeg ved ikke arkiveret i mp3-filen.

Hvilket heller ikke er helt ulogisk!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-09-03 05:33

> [...]

> Jeg vil gerne vide det så jeg også kan lave backup af denne info på de
> enkelte numre som jeg møjsommeligt har indtastet (de numre som iTunes ikke

Hej Michael.
Så må du være manden der kan fortælle mig hvor i itunes jeg møjsommeligt
skal skrive mine musikdata! ,og hvad betyder det når der er et
udråbstegn ved et nummer?
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : MacVilly

Dato : 05-09-03 06:09

In article <1g0svag.1uz3t3t1hsb60wN%mailloneabso@nospamnetscape.net>,
Lone Schmidt <mailloneabso@nospamnetscape.net> wrote:

> Så må du være manden der kan fortælle mig hvor i itunes jeg møjsommeligt
> skal skrive mine musikdata! ,og hvad betyder det når der er et
> udråbstegn ved et nummer?
Marker nummeret og tryk æble + i
Udråbstegnet har jeg aldrig set.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Michael Petersen

Dato : 05-09-03 08:33

> Marker nummeret og tryk æble + i
> Udråbstegnet har jeg aldrig set.

Nej udråbstegnet kan jeg heller ikke mindes at have set.

Mvh, Michael

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 05-09-03 09:19

> Nej udråbstegnet kan jeg heller ikke mindes at have set.
>
> Mvh, Michael
Det betyder, at den ikke kan finde det nummer på din disk. Hvis filen er
der, kan du finde det ved at stå på nummeret, og trykke æble-R (reveal)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-09-03 07:53

> [...]

> Så må du være manden der kan fortælle mig hvor i itunes jeg møjsommeligt
> skal skrive mine musikdata! ,og hvad betyder det når der er et

Det betyder at iTunes ikke længere kan "se" original filen. iTunes
benytter sig af henvisninger - de er ingen mp3 filer i dit Library - dit
Library er blot en oversigt over hvilke mp3 filer du har på din
harddisk.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-09-03 14:05

> [...]
> benytter sig af henvisninger - de er ingen mp3 filer i dit Library - dit
> Library er blot en oversigt over hvilke mp3 filer du har på din

Godt, så langt er jeg med....
Så skal jeg høre om jeg gætter rigtigt, de "rigtige" mp3 filer ligger i
home/music/itunes, ikke?

Og hvad menes når I skriver "ressourcedelen" i mp3?

Iøvrigt er jeg stødt på et andet symbol end "udråbstegnet" i itunes,
der er også noget der ligner et lyn?
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-09-03 07:53

> [...]

> koblet direkte på mp3-filen (det kan de vel ikke) eller ligger det i iTunes

Dit Library er blot en oversigt over dine mp3 filer, som jo ligger et
andet sted på din Mac. De informationer du har tastet ind via æble + i,
ligger faktisk gemt i resource delen på mp3 filen.

Du kan jo lave en test ved at sende en mp3 fil fx. mig via iChat og så
vil jeg kunne se dine indtastninger.

> Jeg vil gerne vide det så jeg også kan lave backup af denne info på de
> enkelte numre som jeg møjsommeligt har indtastet (de numre som iTunes ikke
> selv kan finde info på).

Ja, jeg har selv gjort det samme som dig. Jeg har også indtastet Genre,
årstal og så videre og derudover har jeg også rettet stavefejl for dem
er der mange af på fx. opsamlings CD'ere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Niels Erik Otto

Dato : 08-09-03 17:39

Hej MICHAEL.
oplysningerne bliver gemt i selve MP3 filen.
så ingen problemer med at kopiere dem.