Ture og steder i Sdr. Jylland/Als
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-09-03 11:58

Hej Alle

Jeg er i den lidt... uheldige... situation at være tvangsdeporteret til
Sdr. Jylland den kommende weekend. Jeg tvivler på at det bliver så sjovt
som den trackday på Knutstorp jeg også havde meldt mig til i denne weekend,
men så må jeg jo gøre noget for at underholde mig selv.

Så derfor... Nogen der kender en god tur jeg kan køre lørdag eftermiddag?
Det behøver ikke nødvendigvis være en "racer rute", men lige så gerne bare
en naturskøn tur. Eller et sted man kan køre hen, spise is og kigge på tøser.
Eller et sted hvor der er fred og ro, hvor man kan sidde under et træ, ryge
cigaretter og tænke over livet.

Kort sagt: Hvor skal jeg køre hen?

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Thorstein

Dato : 04-09-03 12:28

<klip>
> [...]
tøser.
> Eller et sted hvor der er fred og ro, hvor man kan sidde under et træ,

Du gør mig helt vemodig - jeg må bryde ud i sang:

Af Østerhavets vove
en ø sig hæver skønt,
bekranset stolt med skove,
bevokset mildt med grønt.
Så sagte bølgen gynger
og luller den i ro,
og raske børneklynger
ved stranden lege fro.

(jeg sparer Jer for nogle vers)

Den ø jeg kan ej glemme,
jeg stedse skuer den;
Thi dèr, der har jeg hjemme,
did går min længsel hen.
Jeg elsker den så såre,
var verden mig tilfals,
og frit jeg måtte kåre,
jeg valgte mig et Als.
Tralala...
...og frit jeg måtte kåre, jeg valgte mig et Als

> Kort sagt: Hvor skal jeg køre hen?

Det kommer jo lidt an på, hvor du starter. Men her lidt inspiration:

Kør en tur gennem Nørreskoven, spis en is ved Fynshav færgelejet, kør til
Sønderbord og kast et blik på Dybbøl-Mølle, herefter til Augustenborg
Slotshave og lystbådehavn - den er hyggelig. Til sidst kan du køre forbi
Danfoss, videre til Nordborg og Dyvig, hvor der er flydt af små veje og
skov.

Mojn!

Thorstein

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-09-03 12:48

"Thorstein" <SLETDETTEallanthorstein@msn.com> writes:

> Du gør mig helt vemodig - jeg må bryde ud i sang:

<klip Thorsteins Hymne til die Heimat>

> Det kommer jo lidt an på, hvor du starter. Men her lidt inspiration:

Heh, ja det er jeg heller ikke helt selv klar over endnu...
Men jeg ringer og spørger når jeg skal tanke ved DTC i Vejle

> [...]
> Slotshave og lystbådehavn - den er hyggelig. Til sidst kan du køre forbi
> Danfoss, videre til Nordborg og Dyvig, hvor der er flydt af små veje og

Altså en Tour de Als. Det lyder ganske fornuftigt - den kommer med i
planlægningen.

Fra : Armand

Dato : 04-09-03 15:44

Thorstein <SLETDETTEallanthorstein@msn.com> skrev i en
> <klip>
> >
> ................. Til sidst kan du køre forbi
> Danfoss, videre til Nordborg og Dyvig, hvor der er flydt af små veje og
> skov.

Og så lige den obligatoriske tur med den lokale små-færge:
Hardeshøj/Ballebro!!

--
Armand.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 04-09-03 12:30

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> wrote in article
<kkdznhkkeh6.fsf@rrnord.dk>...

> [...]
tøser.
> Eller et sted hvor der er fred og ro, hvor man kan sidde under et træ,

Nå der kan man bare se. Bogstaveligt talt så findes Verdens Ende på Als,
lige syd for den nye bro. Hvor navnet kommer fra ved jeg ikke, men jeg har
en anelse...
Der er masser af småveje på Als, og også den gamle skanse med masser af
info om krigen osv, med skyttegrave og det hele.
Der er heller ikke langt til Rinkenæs, så kan man synge den gamle sang om
Rapanden Rasmus, som pryder flere skilte i byen.
Der er en strand i Sdrborg, men udsigten er givet ikke den samme som under
hedebølgen.
Slottet er også et besøg værd.

Men du kan da kigge også nedenunder, så kan vi drikke kaffe mens jeg
fortæller om min tid som borger i Sønderborg. Den var ikke lang, jeg var
der ikke meget, men jeg kender muligvis et par fine steder. og så kan jeg
skrive nogen kort ud til dig på den nye farveprinter...

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-09-03 12:42

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> wrote in article
> <kkdznhkkeh6.fsf@rrnord.dk>...

> Der er heller ikke langt til Rinkenæs, så kan man synge den gamle sang om
> Rapanden Rasmus, som pryder flere skilte i byen.

Hehe, det er jo også en slags "enspændervogn" jeg kører på

Will do.

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-09-03 12:40

Mikkel Christensen wrote:

> Kort sagt: Hvor skal jeg køre hen?

....kør til Rinkenæs og drej så af mod den vej, der går langs vandet
forbi Okseøerne - hér ka du få dig en is og en smøg - kør så til Kruså
og smut over grænsen og "tank op"...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-09-03 13:22

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> writes:

> ...kør til Rinkenæs og drej så af mod den vej, der går langs vandet
> forbi Okseøerne - hér ka du få dig en is og en smøg -

Heh, jeg havde spottet vejen, men det er fint at jeg også kan "tanke" der.

> kør så til Kruså og smut over grænsen og "tank op"...

Det har jeg heldigvis en servicevogn til.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-09-03 14:41

Skulle du komme i nærheden af "syd for Kolding", så kan vi da møde hos Wild
Cats træf, hvor jeg vil være at finde

Jeg er ikke klar over, om de arrangeret fællestur i år.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-09-03 07:55

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> Skulle du komme i nærheden af "syd for Kolding", så kan vi da møde hos
> Wild Cats træf, hvor jeg vil være at finde

Heh, jeg må hellere lade være med at "falde i huller". Jeg skal spise med
bestik lørdag aften

Fra : Armand

Dato : 04-09-03 15:42

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> [...]
> Det behøver ikke nødvendigvis være en "racer rute", men lige så gerne bare

Uanset hvor i landet du er, ligger der altid en strækning af margurit-ruten
i nærheden - Hop på den!

--
Armand.

Fra : H. C. Nissen

Dato : 04-09-03 23:00

On 04 Sep 2003 12:57:57 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Jeg er i den lidt... uheldige... situation at være tvangsdeporteret til
>Sdr. Jylland den kommende weekend.

Nej tværtimod, du er kanonheldig at du nu får mulighed for at køre en
tur i den flotteste del af Danmark.

Hvis det ikke SKAL være på Als, så prøv dette:
Start ved Dybbøl, hvor du fortsætter forbi P-arealet mod syd, og kører
ned mod de forreste skanser. Vejen fører ind i den vestligste del af
Sønderborg, og herfra kører du mod Ulkebøl - Nybøl - Adsbøl - Gråsten,
hvor du bedst betragter slottet fra området syd for søen. Herfra går
det mod Rinkenæs, hvor du umiddelbart efter byen svinger til venstre
ad Kystvejen (Margurite-ruten), og gør ophold i Sønderhav. Derpå
Kollund - Kruså - nordpå ad rute 170 til Aabenraa, hvor du svinger til
højre ad vejen mod Varnæs umiddelbart før du kommer til det store
El-værk (Enstedværket). Lige ud indtil Varnæs, til venstre mod
Ballebro, hvor du enten tager færgen til Als igen, eller strækker
benene ved færgelejet, og nyder udsigten og måske tager en kop kaffe
på Ballebro Færgekro. Forsæt ad vejen langs stranden mod øst, og i
Blans svinger du til venstre mod Ø. Snogbæk, kører forbi Sandbjerg ved
Als Sund (husk at tage den 1. lille vej til venste efter passage af
Sandbjerg - derved kommer du til at køre på en meget lille vej, som
forløber langs Als Sund), hvor du så igen er ved Sønderborg.

God tur.

mvh.

H. C. Nissen
Honda CB 750 F2

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-09-03 07:54

H. C. Nissen <nissen@budweiser.com> writes:

> Nej tværtimod, du er kanonheldig at du nu får mulighed for at køre en
> tur i den flotteste del af Danmark.

Jojo, det er bare uheldigt ud fra den betragtning at jeg blev nødt til at
aflyse den trackday i .se jeg skulle have været på på lørdag.

> Hvis det ikke SKAL være på Als, så prøv dette:

Den er skrevet ud og lagt øverst i kortlommen på tanktasken

Tak for det.