Afløb til badeværelse på 1. sal for høje
Fra : JJ

Dato : 04-09-03 08:35

Hej

Jeg er ved at lave badeværelse på 1. sal, og skal nu til at støbe gulv.
Problemet er at jeg kun har 11 cm til rådighed og at jeg i bruseren skal
have indsat et afløb med vandlås. De afløb med vandlås jeg har kunnet finde,
alle er mere end 12 cm høje. Jeg skal nemlig have ledt vandet ca. 2 meter i
gulvet, altså fra bruseafløbet til selve afløbet 2 meter derfra. Jeg håber
meget nogen kan hjælpe mig - eventuelt med links eller andet.

Mvh.
John

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-09-03 09:03

"JJ" skrev
> [...]
> gulvet, altså fra bruseafløbet til selve afløbet 2 meter derfra. Jeg håber
> meget nogen kan hjælpe mig - eventuelt med links eller andet.

Er der ikke vandlås i selve afløbet?
Ellers ku' du måske hæve gulvet en smule
i selve bruseren.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : JJ

Dato : 04-09-03 09:37

Jo, der er vandlås i de afløb der er 12cm eller mere, men ikke i de mindre
afløb på 6 - 7 cm (jeg ihvertfald har fundet). Det er selvfølgelig et
alternativ at hæve gulvet i bruseren, men det vil jeg helst undgå. Ellers
tak for dit svar.

Mvh.
John

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-09-03 11:56

JJ wrote:
> [...]
> afløb på 6 - 7 cm (jeg ihvertfald har fundet). Det er selvfølgelig et
> alternativ at hæve gulvet i bruseren, men det vil jeg helst undgå. Ellers

Hvis du fører afløbet hen til et "centralt" afløb med vandlås i dit
badeværelsesgulv har Blücher hvad du søger.

http://www.blucher.dk/itf5.50/eco/ecoprod.nsf/BLEAppWPByDescViewDK/BE899E5BD92B6A20C1256B1E0067395F?OpenDocument

En lille skål med en dybde på min 6 cm.

Det har jeg gjort på min 1. sal. Btw. Blücher er altså kram, men ok det
koster også en klat.

Mvh

Jesper.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-09-03 12:08

"JJ" skrev...
> [...]
> afløb på 6 - 7 cm (jeg ihvertfald har fundet). Det er selvfølgelig et
> alternativ at hæve gulvet i bruseren, men det vil jeg helst undgå. Ellers

Njah. Jeg tænkte mere på, om du sluttede afløbet
til f.eks. afløbet fra vasken og om der måske allerede var en vandlås
efter punktet, hvor du slutter den til?

Fra : Arne Kruse Nielsen

Dato : 09-09-03 21:26

--
akn-slg: Der findes smarte små vandlåse - se i
tilbehør til både - campingtoiletter.