Bedste burger?
Fra : Jørn Jensen

Dato : 04-09-03 03:11

Hej alle!
Jeg skal lave verdens burger men hvordan?
Dressing?oksekød? o.s.v.
m.v.h.
Jørn

Fra : Nielsen

Dato : 04-09-03 13:30

Jeg plejer at lave burgere på grillen - men de kan sikkert også blive gode
på en grill-pande eller evt. en alm. pande.

Jeg plejer at røre en fars af hakket oksekød, æg, olie, salt og peber. Til
500 gram skal der bruges 1 æg og 1 spsk. olie.

Jeg bruger omkring 60-70 gram kød pr. burger, som jeg ruller til en kugle og
derefter "trykker flad", så den er knap 1 centimeter tyk og lidt større end
en burgerbolle i diameter.

Burgerne steget et par minutter på hver side. De bliver meget hurtigt
gennemstegte, da de er så tynde. Man kan evt. pensle med en god barbecue
sauce. Undervejs kan evt. lægges en skive god cheddar ost på.

Bollen bliver ristet let på grillen eller i ovnen, og smøres med
Salatmayonaisse eller lignende. Lægges sammen med strimlet salat,
tomatskiver, agurk, bøf og ketchup.

Velbekommen

--
Nielsen

Fra : anders lehmann

Dato : 04-09-03 16:59

prøv at skift den alm burgerbolle ud med en bolle m rosmarin (evt. andre som
tomat eller oregano)

mvh anders

Fra : A@L

Dato : 10-09-03 02:16

"Jørn Jensen" <kenni@stofanet.dk> wrote in message
> Hej alle!
> Jeg skal lave verdens burger men hvordan?
> Dressing?oksekød? o.s.v.
> m.v.h.
> Jørn

Dressingen er vigtig, brug orginal Heinz Ketchup og rigtigt us yellow
sennep, undgår alt det crap man får på den lokal grill.