De bedste danske dvd'er top 50
Fra : Frank Press

Dato : 04-09-03 02:07

Hej er der nogen der kan sige mig hvilke danske film som er de bedste!

Dette er min liste over dem som jeg er kommet frem til!

At kende Sandheden
Blinkende Lygter
Fukssvansen
Grev Axel
I Kina Spiser De Hunde
I Kina Spiser De Hunde 2 (Gamle mænd i nye biler)
Matador Kollektionen
Okay
Jalla! Jalla!
Den Eneste Ene
Kunskabens Træ (HVORNÅR KOMMER DEN PÅ DVD?)
Frøken Nitouche
Anja & Viktor
Anja & Viktor 2
Anja & Viktor 3
Bænken
Cirkus Casablanca
Den kroniske Uskyld
Julefrokosten
Springflod
Mifunes Sidste Sang
Festen
Pusher
Nattevagten

De Grønne Slagtere
Lykkevej
Tro, Håb Og Kærlighed (HVORNÅR KOMMER DEN PÅ DVD?)
Zappa (HVORNÅR KOMMER DEN PÅ DVD?)
Kærlighedens Smerte (HVORNÅR KOMMER DEN PÅ DVD?)
Skønheden & Udyret (HVORNÅR KOMMER DEN PÅ DVD?)
Århus By Night (HVORNÅR KOMMER DEN PÅ DVD?)

Så findes der en lang liste med "Sand Up Comedy" Hvis der er en der har en
liste, ville jeg blive meget glad!

Så er der jo også Banjo's likørstue...

Alle forslag er velkomne!

Hilsen Frank

Fra : Martin Mørk Jensen

Dato : 04-09-03 06:06

Du kan se her hvornår de gamle danske film kommer på DVD:
http://www.danskedvd.dk/

Fra : Frank Press

Dato : 04-09-03 09:25

Hej Martin!

Det var lige hvad jeg søgte, jeg takker mange gange!

MVH Frank

Fra : Jan Andersen

Dato : 04-09-03 07:16

On Thu, 4 Sep 2003 03:07:27 +0200, "Frank Press" <ftpbms@mail.dk>
wrote:

>Hej er der nogen der kan sige mig hvilke danske film som er de bedste!

Danske film, eller dansk dvd'er ?

Hvis det er film (hvilket Kundskabens Træ tyder på) så har du ikke
mange (=ingen) ældre film på din liste. Hvor er "Cafe Paradis", "Harry
Og Kammertjeneren", "Sult", "Ordet", "Ditte Menneskebarn", "Vi er
Allesammen Tossede", "Naboerne" osv?

Hvis det er dvd'er, så længes jeg mest efter "Livsens Ondskab"
(tv-serien).

--
Jan

Remove 'FOS' from email address.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 04-09-03 07:33

Fra : Jan Andersen

Dato : 04-09-03 08:09

On Thu, 4 Sep 2003 08:33:04 +0200, Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk>
wrote:

>Ordet, Vredens Dag, Gertrud og Jean d'Arcs lidelse og død er alle udkommet
>på DVD, men desværre må vi ikke købe de, i danske butikker.

Ja, jeg har dem selv.
Desuden er "Vampyr - Der Traum des Allan Grey" også ude på dvd. Den
har jog dog endnu ikke. Nøjes med min vhs-kopi.

Fra : ML-78

Dato : 04-09-03 12:44

> Ja, jeg har dem selv.
> Desuden er "Vampyr - Der Traum des Allan Grey" også ude på dvd. Den
> har jog dog endnu ikke. Nøjes med min vhs-kopi.

"Jeanne d'Arc" og "Vampyr" er dog ikke danske film.

ML-78

Fra : .Kody

Dato : 04-09-03 08:05

"Frank Press" <ftpbms@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen der kan sige mig hvilke danske film som er de bedste!
>
> Dette er min liste over dem som jeg er kommet frem til!

--Klip
> Jalla! Jalla!
-- Klip

> Så findes der en lang liste med "Sand Up Comedy" Hvis der er en der har en
> [...]

Øhh jeg vil nu mene at Jalla! Jalla! er svensk

..Kody

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-09-03 20:51

".Kody" <mgs@email.dk> skrev i en meddelelse news:bj6o67$55t$1@sunsite.dk...

> Øhh jeg vil nu mene at Jalla! Jalla! er svensk
>
> .Kody

Det vil jeg give dig ret i

Rune

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 04-09-03 12:58

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 04-09-03 16:06

Hvor er Casper og Mandrilaftalen >8| ?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Jakob Høppermann - Jakob Hoppermann

Fra : Morten DH

Dato : 04-09-03 18:10

Vi mangler da helt sikkert også Reptilicus på den liste... Den amerikanske
DVD udgivelse holder ikke...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-09-03 18:25

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> writes:

> Vi mangler da helt sikkert også Reptilicus på den liste... Den amerikanske
> DVD udgivelse holder ikke...

Så kan jeg glæde dig med, at Reptilicus blev udgivet af
Sandrew-Metronome 5. august.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : ML-78

Dato : 04-09-03 21:52

> Vi mangler da helt sikkert også Reptilicus på den liste... Den amerikanske
> DVD udgivelse holder ikke...

Den amerikanske udgivelse er da ok bortset fra fraværet af ekstramateriale.

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 05-09-03 14:30

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Den amerikanske udgivelse er da ok bortset fra fraværet af
ekstramateriale.

Ok, mente jeg havde læst den ikke havde original tale eller også var den
klippet... eller også husker jeg bare forkert

Fra : ML-78

Dato : 05-09-03 14:55

> ekstramateriale.
>
> Ok, mente jeg havde læst den ikke havde original tale eller også var den
> klippet... eller også husker jeg bare forkert

Den har ikke original tale, men det er fordi filmen er sådan

DVD'en er, så vidt jeg ved, nøjagtig som da den fik amerikansk premiere og i en
udmærket kvalitet. Mht. klipningerne, eftersynkroniseringen og andre ændringer,
så var det noget der skete mellem Sidney Pinks originale version og den
egentlige biografversion. Sidney Pinks uredigerede version fik aldrig premiere
og eksisterer ikke mere, men den minder sandsynligvis mere om den danske end den
amerikanske.

ML-78

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-09-03 16:38

ML-78 wrote:

> [...]

Læs eventuelt mere her: http://www.jabootu.com/reptilicus.htm

Hvor der også står en masse om filmens historie (nederst på siden under
"Background"), men læs anmeldelsen/recappet også. Det er hylende morsomt.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : -V-

Dato : 05-09-03 16:47

Christian Andersen wrote:
> Hvor der også står en masse om filmens historie (nederst på siden
> under "Background"), men læs anmeldelsen/recappet også. Det er
> hylende morsomt.

"Thus, with a horny chick on each arm (and sisters at that!), the stalwart
Svend Viltorft makes his exit. Watching the girls depart, Dalby jocularly
informs Martens that "I envy that young man!" Rather than punch the smirking
coot in the face, their father laughs in agreement. "Yes," he chuckles, "he
[Svend Viltorft] will be busy now." Well, that's Europe for you"

LOL!!!

For fanden da osse.

-V-

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-09-03 17:35

> [...]
> så var det noget der skete mellem Sidney Pinks originale version og den
> egentlige biografversion. Sidney Pinks uredigerede version fik aldrig

AIP's omredigering af Reptilicus regnes også generelt for at være til det
bedre. Den danske version er til gengæld en hel del mere (ufrivilligt)
komisk. Det er næppe det helt store tab, at Sid Pinks eget "workprint" ikke
eksisterer længere. Derimod ville det være en drøm at snuble over den
uklippede udgave af Journey to the Seventh Planet (Pink og Melchios andet
co-danske eventyr). Flere kilder omtaler Bent Barfods oprindelige effekter
som ganske innovative i modsætning til AIP's endegyldige version af filmen.

MVH
Jens