Grus
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-09-03 22:11

I forb. med jordblandinger og anden anvendelse i haver nævnes der ofte at
der skal blandes grus i. Hvad menes der egentlig, jeg ville da tro det
skulle oversættes med groft sand, eller?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 04-09-03 08:25

Der menes bakkesand, altså fra en grusgrav.
Sjællænderne kalder dette for grus, mens jyderne kalder det sand.

mvh
Jørgen E. Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-09-03 20:34

Jørgen Ellermann Sørensen <ellermann@ka-net.dk> skrev i en
> Der menes bakkesand, altså fra en grusgrav.
> Sjællænderne kalder dette for grus, mens jyderne kalder det sand.

Så er det altså sand
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : THS NIEL

Dato : 04-09-03 21:35

> Så er det altså sand

Så kalder jyderne måske Ebbe Sand for Ebbe Grus? Men OK, jyder er jo bønder
og kender til jorden, så de kan skaffe EU-tilskud ved at kalde deres jorde
for sandjorde....

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-09-03 21:45

THS NIEL <nogen@microsoft.com> skrev i en

> Så kalder jyderne måske Ebbe Sand for Ebbe Grus? Men OK, jyder er jo
bønder
> og kender til jorden, så de kan skaffe EU-tilskud ved at kalde deres jorde
> for sandjorde....

Niels Hausgaard siger: Æ kjøwenhavnere, de er intj ret klåwe, men de betåler
sgu'......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Calle.

Dato : 04-09-03 23:41

Preben Riis Sørensen wrote:
> THS NIEL <nogen@microsoft.com> skrev i en

> Niels Hausgaard siger: Æ kjøwenhavnere, de er intj ret klåwe, men de
> betåler sgu'......

Jeps, de er sku for nemme. de gir også glat væk en over 20,- for en
bajer. Vi andre gir 2,-

--
Calle

Fra : Arne Kruse Nielsen

Dato : 09-09-03 21:28

--
akn-slg: Sand bliver bare udvasket - grus har
grovere korn - derfor. Prøv at rette en græsplæne op

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-09-03 22:53

Arne Kruse Nielsen <akn@stofanet.dk> skrev >
> --
> akn-slg: Sand bliver bare udvasket - grus har
> grovere korn - derfor. Prøv at rette en græsplæne op
> med sand - NEJ VEL !!!

Så bliver der nok et gigantisk hul, hvis det skulle give sig til at regne i
Sahara.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen