torpederet af en nissan.
Fra : stefan

Dato : 03-09-03 21:35

(ikke motorcykel relateret, men stadig interessant)

Ja så var Lars og jeg på vej til Brøndby for at se på en ny brugt bil til
ham idag. Alt gik efter planen indtil at vi holdt bag noget kø og blev
mildest talt torpederet af en Kvinde i en Nissan (ikke noget om kvinder og
biler).... SMÅKAGE sagde det og jeg nåede lige at bremse op før vi ramte
bilen foran os. Bag rattet sad der en lille forskræmt kvinde sidst i tyverne
tror jeg. Hendes forende af bilen blev ommøbleret ret kraftigt og min bil
fik kun nogle ridser i bagkofangeren. Så kan man spørge sig selv om det var
fedt at der er anhænger træk på eller ej.. Jeg ville da ønske der ikke var
der så jeg kunne have fået lidt penge ud min gamle spand, men sådan kan det
gå.

Stefan
RF600R

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-09-03 22:22

> (ikke motorcykel relateret, men stadig interessant)

[cut]
> .... SMÅKAGE sagde det og jeg nåede lige at bremse
[cut]

Sådan har jeg aldrig hørt noget sige.

Så kan jeg komme med en lidt mere mc-relateret historie i samme stil.

For 1½ måneds tid siden var jeg på vej fra Aalborg til Fredericia på
motorcykel, og jeg kørte sammen med Lars Thomsen her fra gruppen, som skulle
ud på Djursland. Vi havde derfor kørt ad landevejene indtil Randers hvor
vores veje skulle skilles.

Vi kører ind mod Randers, og ikke ret langt efter byskiltet bremser en
forankørende bil op for at dreje til venstre. Vejbanen er ikke så bred, og
han holder så man ikke kan komme højre om ham, så Lars standser bag ham, og
jeg holder skråt til venstre bag Lars. Jeg har ikke holdt stille i mere end
½ sekund før en bagvedkørende bil hasarderet kører op på cykelstien for at
køre forbi mig, Lars og den venstresvingende bil. Jeg bliver helt overrasket
over hvordan man kan finde på sådan noget, men inden jeg når at tænke mere
over det, så mærker jeg et {crunch} bagfra og min motorcykel bliver slået
lidt fremad og til højre, så jeg var lige ved at få overbalance.

Det var en kvinde i en Saab der havde kørt op bag i mig, men hun bakker
bilen lidt tilbage, så jeg kører mc'en op på fortovet for at inspicere
skaderne og snakke med hende uden at holde i vejen for resten af trafikken.

Skaderne var ret små på min motorcykel. Bilen havde hovedsageligt ramt den
venstre del af nummerpladen, så den blev helt bukket frem i venstre side.
Det gik noget værre ud over bilen, som fik et smadret forlygteglas og en
lang, halvdyb ridse hen langs forskærmen. Der var selvfølgelig ingen tvivl
om at det var hendes skyld, da hun havde været uopmærksom og først for sent
opdagede at trafikken var stoppet foran hende. Derfor bremsede hun og
drejede til venstre samtidigt. Havde hun slet ikke drejet, var det nok gået
meget værre ud over min mc's bagende, da bagskærmen sikkert var blevet
trykket helt ind i hjulet.

Vi udveksler adresser og telefonnumre, så jeg kunne kontakte hende efter
skaderne var blevet inspiceret. Min nummerplade kunne jeg selv rette ud med
en skruestik og lidt bukning. Den har mistet lidt af den røde refleksmaling
i venstre side, men det er småting. Metallet i bagskærmen var bukket en
smule til højre, men det kan ordnes ved at tage godt fat og langsomt bukke
det på plads igen. Min DFM-nummerpladeramme havde fået en flænge, da den
ikke er så fleksibel, men når den sidder bag den udrettede nummerplade, ses
det slet ikke at den har taget lidt skade. Alt ialt, så gad jeg ikke
involvere hendes ansvarsforsikring i det, så det blev slutningen på den
historie.

> [...]
> anhænger træk på eller ej.. Jeg ville da ønske der ikke var der så
> jeg kunne have fået lidt penge ud min gamle spand, men sådan kan det

Minder mig også om noget min mor oplevede i deres bil på et tidspunkt. En
mand kører op bag i hende, men efter at have inspiceret skaderne, var der
slet intet at se på mine forældres bil, mens en lygte var smadret på mandens
bil og forskærmen var knækket og var lige ved at falde af. Så havde han
måske lært at holde bare lidt afstand.
Det var sikkert også anhængertrækket der gjorde udfaldet.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Spiff

Dato : 04-09-03 08:00

> bilen foran os. Bag rattet sad der en lille forskræmt kvinde sidst i
tyverne
> tror jeg. Hendes forende af bilen blev ommøbleret ret kraftigt og min bil
> fik kun nogle ridser i bagkofangeren.

Er du nu helt sikker på at du slap med det. Jeg havde en ligene ulykke hvor
jeg bliver påkørt bagfra. Tilsyneladen var mit anhængertræk det eneste der
havde lidt overladst. Men på værkstedet viste det sig at hele den bagerste
undervogn var skubbet flere cm ind. Hvad der udefra ser ud af ingen ting
viste sig at koste 30-40 tkr. i opretning. En regning modpartens forsikring
naturligvis skulle betale.
Jeg nævner det blot for at du ikke slår det hen og siger til modparten at
det behøver I ikke at blande forsikringen ind i.

PS. min kærste fik piskesmæld af ulykken og har fået en betraktelig
ertatning udbetalt. Er du eller din makker øm/stiv i nakken eller har
hovedepine så få det meldt.

MVH
Jesper

Fra : TheHobbit

Dato : 04-09-03 08:53

Hvis jeg var dig ville jeg glæde mig over at historien ikke er MC relateret!
Så havde det nemlig ikke kun sagt SMÅKAGE - så havde det nok sagt
ÆGGESKAL-OMELT-MARMORKAGE-GRØNSAG.

Fra : stefan

Dato : 04-09-03 09:26

> Hvis jeg var dig ville jeg glæde mig over at historien ikke er MC
relateret!

Ja. Vi tør nærmest ikke tænke på hvordan det havde set ud hvis vi begge var
på mc. Hun ramte mig med en hastighed på ca. 50 km/t. Så en mc havde nok
fløjet en anelse længere en bilen gjorde.
Vi tog begge på skadestuen bagefter for at få den nødvendige
skadesandmeldelse til fremtidige andmeldelser.

Jeg har været under bilen og kigge og jeg tror ikke der er sket noget med
undervogn/vanger, men det skal bare på værksted på hendes ansvarsforsikring.
Så er det jeg ville spørge gruppen er der nogen der ved hvad jeg skal gøre
for at få en lånebil mens min bliver repareret? Jeg skal til Skive på Mandag
og kan ikke tage toget pga bagage.

Stefan
RF600R

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-09-03 09:55

> Så er det jeg ville spørge gruppen er der nogen
> der ved hvad jeg skal gøre for at få en lånebil mens min bliver
> repareret? Jeg skal til Skive på Mandag og kan ikke tage toget pga
> bagage.

Nogle forsikringsselskaber tilbyder en lånebil mens ens egen bil bliver
repareret, f.eks. GF. Det er dog til ca. 2 kr/km + benzin, men det er jo
bedre end ingenting.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-09-03 12:25

stefan wrote:
> Ja. Vi tør nærmest ikke tænke på hvordan det havde set ud hvis vi begge var
> på mc. Hun ramte mig med en hastighed på ca. 50 km/t. Så en mc havde nok
> fløjet en anelse længere en bilen gjorde.

Jeg var lige for 30min siden ved at blive torpederet af en svensker
i en Audi ... han valgte åbentbart at det dér røde lys også var
noget pjat. Hvis ikke det var fordi jeg havde taget farten meget af
for at stoppe for rødt, så havde jeg sikkert havnet i døren på den,
eller han havde ramt mig i siden..

// Hans, Nu med nye bremseklodser, tændrør, sidespejle og bikerboots
(det var også på tide (det hele;))
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv