PCI kort
Fra : Per Krog

Dato : 03-09-03 20:38

Findes der et PCI kort med USB og/eller firewire, der passer til en beige
G3/300MT?

Per

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-09-03 20:47

Per Krog <pleakrog@worldonline.dk> wrote:

> Findes der et PCI kort med USB og/eller firewire, der passer til en beige
> G3/300MT?

Ja. Du kan bare købe det første og bedste du finder.

Kig på edbpriser.dk

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 04-09-03 16:32

On Wed, 03 Sep 2003 21:46:42 +0200, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Ja. Du kan bare købe det første og bedste du finder.
>
> Kig på edbpriser.dk
Hej Jesper

Du siger "det første og bedste..", vil det sige jeg kan købe et Sandberg
PCI USB 1.1 kort til min G3 B&W med MacOSX ver. 10.1.5?
Jeg har set at Fona, TeleDK og en række lokale forretninger har disse kort
billigt til salg, men de "understøtter" officielt kun Windoze.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-03 15:53

Hej Kent

Mig bekendt kan du netop _ikke_ bruge et Sandberg kort til Mac overhovedet! - De
understøtter ihvertfald ikke hverken OS 9.x eller X.x iflg. både deres site og iflg.
div. forhandlere...

Find et Keyspan, OrangeMicro, PowerForce Combo, MacAlly eller tilsvarende kort, der
alle er fuldt understøttede af OS 8.6 til X.2.6

Bare fordi der står IEEE1394 og/eller Oxford911 er det desværre ikke ensbetydende
med, at Mac understøtter kortet - desværre...

Jeg har selv en PowerForce Combo med USB 1.1/2.0 + Firewire, og det fungerer
fremragende på selv min gamle 9600/350.

mvh. Erik Richard

<kml.ers"NO"@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 04-09-03 17:08

On Thu, 04 Sep 2003 16:53:06 +0200, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
>
> Bare fordi der står IEEE1394 og/eller Oxford911 er det desværre ikke ensbetydende
> med, at Mac understøtter kortet - desværre...
Hej Erik

OK, det er da klar tale.

Så må jeg finde et andet kort, i denne Mac uvenlige by, (Vejle) hvor jeg bor.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 07-09-03 16:04

"Kent Wormsdorf" <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så må I gerne sende mig en E-mail.
> Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale

Har selv brugt nogle forskellige mærker usb kort, hvilket fungerede fint.
Man skulle bare hente usb card support 1.4.1 hos apple og installere det og
genstarte, og wupti er kortet oppe og køre. Har brugt det på min beige g3 og
en performa 6400.

Men hvad angår firewire har jeg ikke lige noget kenskab til hvordan det
forholder sig endnu.
MVH Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-03 14:59

Hej Per

Ja, de fleste USB/FW PCI kort kan bruges til Mac, men dog ikke alle. Vælg et
kort, der ikke kræver software udover det, der installeres med Mac OS.

Vælg fx. Keyspan, OrangeMicro, MacAlly eller NewerTech PowerForce Combo.
Alle disse kort er native med OS 9.0 til og med OS X.2.6

Per Krog wrote:

> Findes der et PCI kort med USB og/eller firewire, der passer til en beige
> G3/300MT?

mvh. Erik Richard

<kml.ers"NO"@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark"NO"@netscape.net>