Det nye kort
Fra : CR

Dato : 03-09-03 19:18

Nu har jeg endelig fået sat mit nye Aopen Geforce 4 440MX x8 kort i maskinen
(P3-600). Det hele virkede fint, lige indtil jeg startede mit elskede NFS5.
Det skal siges at NFS virkede fint på mit gamle TNT1 kort. For det meste er
grafikken flydende, men der er områder på banen hvor grafikken begynder at
hakke en del. Det kommer ligepludselig. Den kan køre helt perfekt og så lige
pludselig hak hak hak og så perfekt igen. Virker meget underligt og jeg
håber I har nogle ideer til hvordan jeg kan få løst problemet. Jeg kører med
de nyeste drivere fra Nvidia.

Fra : Christian Spøer

Dato : 03-09-03 20:56

Prøv dig frem med lidt tweaking af hvor præcist kortet skal beregne
polygoner og pixels. Prøv specielt også FSAA (Full Scene Anti Alias) og
Anasitropic Filtering.
Da dit kort trods alt kun er et MX440, vil jeg foreslå, at du slår begge
helt fra. Det store tab i framerate er ikke værd de ekstra detaljer. Slet
ikke i et spil som NFS5.

Mvh
Christian

Fra : CR

Dato : 03-09-03 21:35

Det hjalp sgu :) Tak ska' du ha'. Det kan være jeg blev lidt overmodig mht.
hvad jeg troede kortet kunne klare... hehe

Fra : Christian Spøer

Dato : 03-09-03 23:20

Det var så lidt! Det er det gruppen er til for :)
Jeg var også selv lidt overmodig da jeg fik Radeon 9500PRO... Var nødt til
at slå FSAA og Anisotropisk ned til det laveste. Men det ser alligevel helt
vildt godt ud. Så jeg er nu alligevel godt tilfreds.

Mvh
Christian Spøer