Tyveri i en brandert.
Fra : Logitech

Dato : 03-09-03 17:50

En bekendt var en tur i byen. Han blev alt for fuld og stjal en
barstol i branderten. Et vidne så ham tage den og dette vidne
meldte ham til politiet. Han kan ikke selv huske han stjal den.
Hvad kan der i værste fald ske? han får en bøde?
en plet på straffeattesten?

På forhånd tak.

Mvh.
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 18:07

"Logitech" <ikkemin@FINDESIKKWmail.dk> wrote in message
> [...]
> meldte ham til politiet. Han kan ikke selv huske han stjal den.
> Hvad kan der i værste fald ske? han får en bøde?

Kan ikke se nogen undskyldning fordi din ven var fuld.
Tyveri er vel tyveri.

Kommer vel også an på om diskoteket/baren vil anmelde ham.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Logitech

Dato : 03-09-03 18:17

> [...]
> Tyveri er vel tyveri.
>
> Kommer vel også an på om diskoteket/baren vil anmelde ham.

Det er skam heller ikke en undskyldning at han var fuld.
Enig med dig. Men.spørgsmålet lød på hvad han kan forvente
at der sker? Bøde? Stolen bliver leveret tilbage.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-03 18:26

FB skrev:

>Kan ikke se nogen undskyldning fordi din ven var fuld.

Var der nogen der bad dig om at finde en undskyldning?

Hvis du ikke har noget juridisk relevant at svare, så lad være
med at skrive noget.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 18:57

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Var der nogen der bad dig om at finde en undskyldning?

Gjorde jeg det? Skrev bare, at det ikke var en undskyldning. Derfor har det
jo ingen relevans om han var fuld eller ej.

> Hvis du ikke har noget juridisk relevant at svare, så lad være
> med at skrive noget.

Håber du selv kigger tilbage på engang imellem.

Du er en pest i røven for, at sige det lige ud.
Bo Warming må være din fætter.

mvh
FB

Fra : D.u.n.k.

Dato : 03-09-03 20:08

I lige måde

Dunk

Fra : TGD

Dato : 03-09-03 18:23

"Logitech" <ikkemin@FINDESIKKWmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meldte ham til politiet. Han kan ikke selv huske han stjal den.
> Hvad kan der i værste fald ske? han får en bøde?

En bøde samt en plet på straffeattesten.

<OT> Ned til baren og undskylde og lev. den tilbage, så politiet ikke bliver
indblandet.</OT>

Fra : Logitech

Dato : 03-09-03 18:31

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "Logitech" <ikkemin@FINDESIKKWmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> En bøde samt en plet på straffeattesten.

Hvor lang tid bliver sådan en plet siddende??

> <OT> Ned til baren og undskylde og lev. den tilbage, så politiet ikke
bliver
> indblandet.</OT>

Lyder fornuftigt.!

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-09-03 18:42

"Logitech" <ikkemin@FINDESIKKWmail.dk> skrev i en meddelelse

> "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor lang tid bliver sådan en plet siddende??

5 år i dette tilfælde, dog kan det offentlige se den i 10 år så vidt jeg
husker.
-Kan jo meget vel tænkes at være et problem i forbindelse med jobsøgning
senere i livet.

Mvh Anders Christensen

Fra : Logitech

Dato : 03-09-03 20:00

"Anders Christensen" <vladimirr@RØDSPÆTTEvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> husker.
> -Kan jo meget vel tænkes at være et problem i forbindelse med jobsøgning

http://www.politi.dk/Straffeattest/straffeattest.htm kan man se hvormange
år
det bliver stående, men tyveri hvad går det ind under??
går det ind under "foranstaltninger under efter §§68-70" ???

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-09-03 18:30

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> En bøde samt en plet på straffeattesten.
>
> <OT> Ned til baren og undskylde og lev. den tilbage, så politiet ikke bliver
> indblandet.</OT>

Enig. Og det kan kun gå for langsomt.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 04-09-03 14:31

Logitech skrev:

> [...]
> meldte ham til politiet. Han kan ikke selv huske han stjal den.
> Hvad kan der i værste fald ske? han får en bøde?

Jeg har arbejdet en del år i branchen og vil mene at vis han hurtigst muligt
for returneret stolen og sagt pænt undskyld til indehaveren/bartenderen den
aften, skal han være meget uheldig hvis han får en politi sag på halsen..!

Men ellers kan han forvente en bøde/2 år på straffeattesten!
--
Mvh. Peter.