Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Proff. opbevaring af film?
Fra : PETER HENRICHSEN

Dato : 07-04-01 16:02

Er der nogen proff. eller ambitiøse amatører der kan svare mig på, hvordan
jeg opbevarer mine uexponerede film bedst?

P.t. ligger de ( Kodak Supra 400) ved stabil +5 g c i køleskabet og bliver
taget ud mindst en time inden de skal bruges.

Er der korrekt ? Og kan evt. kodens eller fugt i køleskabet skade?

Jeg har også hørt at der er nogen der smækker filmene ned i dybfryseren.

Jeg er spændt på et svar.

Mvh Peter Henrichsen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 07-04-01 20:18

Prøver at sende en gang til
Prof-film er altid modnet til det rette punkt, derfor lægger man en prof-film i fryser.
Det er altid lidt mere problematisk med almindelige film, da man aldrig ved, hvordan filmene har været opbevaret før man får dem.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 08-04-01 18:10

PETER HENRICHSEN <peterspejd@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der korrekt ? Og kan evt. kodens eller fugt i køleskabet skade?
>
> Jeg har også hørt at der er nogen der smækker filmene ned i dybfryseren.

På Kodaks hjemmeside kan du læse en masse om opbevaring af film.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen