"se" windows netværk via VPN
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-09-03 16:49

Hej alle

prøver igen (igen):

Skal herhjemmefra via min fine 512 forbiindelse logge på min skoles
netværk. Admistrator har forsynet mig med Cisco VPN Client (da kommunens
netværk er sikret med Cisco hardware).

Bruger 10.2.6 - og har masser RAM.

Jeg får fin forbindelse - logger på med navn + kode.

Og så: Nothing - rien - nada -> Kan ikke se netværket. Har prøvet at
"forbinde til server", at se om Findervinduet under netværk viser noget,
at mappe serveren osv.

Intet sker - ingen servere vises.

Har "for sjov" skyld prøvet via Cisco client under VPC6 m Win 98 -> det
virker, men er såååå laaaaaangsomt.

Piv piv og atter piv - hvad skal jeg gøre?

(Skolens netværk kærer på NT4 - der er endnu ikke installeret "Services
for macintosh")

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 03-09-03 21:51

On 03/09/03 17:48, in article
1g0q15m.1bszdwg1jxh77oN%martin@xyzammentorp.org, "Martin Ammentorp"
<martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
>
> Piv piv og atter piv - hvad skal jeg gøre?
>
> (Skolens netværk kærer på NT4 - der er endnu ikke installeret "Services

Hej Martin

Ikke fordi jeg har forstand på sagen, men kan du pinge en maskine/server på
skolen via VPN forbindelsen ?

Hvis du kan, er det enten SMB clienten der er problemet eller dine
rettigheder.

MVH

Tommy