Licensspørgsmål
Fra : Anders Christensen

Dato : 03-09-03 16:18

Hejsa Juragruppe.

Er det på nogen måde muligt at slippe for at skulle betale fjernsynslicens
selvom man er indehaver af et fjernsyn, som dog kun bruges til at se dvdfilm
på?
-Fjernsynet er ikke forbundet til noget kabelnetværk eller
antenne/antenneanlæg.

Desværre ser det ud til at licenskontoret kræver pengene ind uanset om man
benytter sig af muligheden for at se fjernsyn eller ej.

Hvilken lov bør jeg nærlæse for at finde ud af mere om dette, og evt kunne
slippe med kun at betale radiolicens hvis jeg ikke ser fjernsyn.

Mvh Anders Christensen

Fra : Andy

Dato : 03-09-03 16:30

> [...]
dvdfilm
> på?
> -Fjernsynet er ikke forbundet til noget kabelnetværk eller

Såvidt jeg erindrer skal tunerdelen ,,slås fra'' og plomberes på et
værksted, hvorefter du får dem til at skrive en erklæring som du vedlægger
kopi af til licenskontoret.

Prøv evt. at kontake licenskontoret.

Andy

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 03-09-03 19:36

In news:3f560913$0$24648$edfadb0f@dread14.news.tele.dk ,
Andy <aaa_2500X@hotmail.com> typed:
> Såvidt jeg erindrer skal tunerdelen ,,slås fra'' og plomberes på et
> værksted, hvorefter du får dem til at skrive en erklæring som du
> vedlægger kopi af til licenskontoret.

Måske noget i retning af:
Reglerne for radio- og tv-licens findes i "Bekendtgørelse om radio- og
fjernsynslicens", hvorfra jeg har klippet §1
Stk. 5. Ved opstilling forstås, at en radio- og fjernsynsmodtager er i
ejerens/brugerens besiddelse. Opstillingen anses for ophørt, når der er
truffet sådanne foranstaltninger ud over afbrydelse af el- og
antenneforbindelse ved selve modtageren, at det tydeligt fremgår, at
modtageren ikke kan gengive programmer, som er spredt ved hjælp af radio- og
kabelanlæg, jf. dog § 19.
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk
http://www.ale.dk -Medlem nr. 5027
Ved direkte mail, giv besked i gruppen først.

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-09-03 21:06

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> antenneforbindelse ved selve modtageren, at det tydeligt fremgår, at
> modtageren ikke kan gengive programmer, som er spredt ved hjælp af radio-

Det var da godt nok kedeligt :(
Så ser det jo godtnok ud til at de kan forlange at få tuneren afmonteret,
eller tvinge mig til at betale licens.
Så nu må jeg vente og se hvad de svarer på mit brev.

-Kan jo altid håbe på at der er rabat til studerende når reglerne nu er
ganske klare :)

Tak for jeres svar

Mvh Anders Christensen

Fra : Nic

Dato : 03-09-03 22:16

> Så ser det jo godtnok ud til at de kan forlange at få tuneren afmonteret,
> eller tvinge mig til at betale licens.

Gør det... Og sæt tv'et til hvad du nu skal bruge via scart? (video evt.?

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-09-03 22:50

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Gør det... Og sæt tv'et til hvad du nu skal bruge via scart? (video evt.?

Har ikke nogen video, eller skulle tuneren jo også afmonteres der,
fjernsynet skal efter planen så kun bruges til at se dvdfilm på.
Men problemet er jo at en afmontering af en tuner i et dyrt fjernsyn efter
min mening er lidt risikabelt, eftersom jeg ikke engang ved om det kan
"boote" uden denne samt at en evt montering senere jo næppe vil være så
holdbar som den originale montering.

Men nu må jeg som sagt se hvad licenskontoret skriver tilbage til mig,
alternativet er jo at lade være med at tage fjernsynet med når jeg flytter.

Mvh Anders Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-09-03 23:30

"Anders Christensen" <vladimirr@RØDSPÆTTEvladimirr.dk> wrote in

> -Kan jo altid håbe på at der er rabat til studerende når
> reglerne nu er ganske klare :)

Det er der ikke, desværre.

Køb en pc-skærm der kan klare jobbet, evt. KISS Coolview der har
scart (?) indgang så DVD eller video kan tilsluttes direkte. Det
bliver prismæssigt det samme som et års tv-licens.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-09-03 13:47

Anders Christensen wrote:

> -Kan jo altid håbe på at der er rabat til studerende når reglerne nu er
> ganske klare :)

Ingen rabat for studerende.... That's life

AFAIR Er du blind (OG bor alene eller sammen med en anden blind), så kan
du få reduceret din tv-licens til radiolicens.
Er du blind og bor sammen med en seende, så skal der betales fuld
licens, når du har tv.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-09-03 14:46

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du få reduceret din tv-licens til radiolicens.
> Er du blind og bor sammen med en seende, så skal der betales fuld

Det lyder jo meget logisk, men nu er jeg desværre/heldigvis ikke blind :)
- Så enten ender jeg med at betale en formue i licens, eller også skal jeg
sælge mit fjernsyn :(
Synes bare at godt 2000 kroner om året er meget for at se dr1 og tv2, men
sådan er reglerne jo :)

Mvh Anders Christensen

Fra : Nette

Dato : 04-09-03 15:26

"Anders Christensen" skrev i en meddelelse
> [...]
> sælge mit fjernsyn :(
> Synes bare at godt 2000 kroner om året er meget for at se dr1 og tv2, men

Tjaa, men sådan er vi jo mange, der har det.

Nette

Fra : Bo Hermannsen

Dato : 07-09-03 10:49

der er en billig måde at slippe for licens på..... få afmonteret antenne
stikket på dit fjernsyn

du slipper i sagens natur for licens i det du ikkke har mulighed for at
koble noget på

tuneren kan blive i kassen

mvh bo