Import fra USA
Fra : peg

Dato : 03-09-03 13:38

Hej

Er der nogle i gruppen der ved noget om import regler for mc'er købt i USA.

Er det evt. en fordel at importerer dem til Tyskland først og få en tysker
til at indregistrerer den der, inden import til DK

mvh
peg

Fra : Armand

Dato : 03-09-03 15:50

peg <nogen@microsoft.com> skrev i en
> [...]
>
> Er det evt. en fordel at importerer dem til Tyskland først og få en tysker
> til at indregistrerer den der, inden import til DK

Der kan være en principiel økonomisk fordel, derved at tyskland har lavere
moms (og US-told?) end der er herhjemme.
Hvad angår teknikken kan det ligeledes være nemmere at få en "ikke
DK-typegodkendt" model på gaden i .de, og derefter følgelig få den
indregistreret som "hidtil EU-godkendt"

Men i almindelighed lyder det voldsomt besværligt og også omkostnings-fyldt
at skulle møllen igennem syd for grænsen først :-/

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 03-09-03 16:50

Armand wrote:

> Der kan være en principiel økonomisk fordel, derved at tyskland har lavere
> moms (og US-told?) end der er herhjemme.

Nej tolden er en EU-told, så det er samme sats; men momsen er "kun" 15
pct i D-land.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-09-03 21:20

Richard wrote:

> Nej tolden er en EU-told, så det er samme sats; men momsen er "kun" 15
> pct i D-land.

Flueknepperi; er MwSt.'en (mehrwertssteuer jf. google ikke 16%?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Richard

Dato : 03-09-03 21:36

Jes Vestervang wrote:

> Flueknepperi; er MwSt.'en (mehrwertssteuer jf. google ikke 16%?

Ja, ja, hver ting til sin tid - du har sikkert ret, den slags går jo kun
opad

Men af hvad? - min kære finske viv Anne var engang så stolt over, at den
finske momssats var lavere end den danske - kun 22 pct, var den vist.
Hm, ja, men de beregnede den af salgsprisen, ikke købsprisen.
Politikerne havde været smarte og husket deres købmandsregning

Fra : hms

Dato : 04-09-03 06:52

Hej.

Køber du en ikke DK typegodkendt MC direkte fra USA , skal du ofte
stille med en dataerklæring fra producenten eller importøren.Kan en
sådan ikke fremskaffes skal der både tages støj og
emmisionsmålinger(ikke billigt).Hvis du derimod køber MC fra et andet EU
land, skal cyklen bare have kørt i det pågældende land i over 6 mdr. og
have kørt mere end 6000km , så slipper du for alt der hedder
typegodkendelse og dataerklæringer m.m.

m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/

Fra : Richard

Dato : 04-09-03 21:10

hms wrote:

> [...]
> stille med en dataerklæring fra producenten eller importøren.Kan en
> sådan ikke fremskaffes skal der både tages støj og

@Peg; Færdselsstyrelsen oplyser, om de har en anvendelig godekendelse på
den aktuelle mc, hvis du sender dem (en kopi af dens udenlandske)
registrerinsattest med) stelnummeret. Men hvis du ikke får mc'en eller
transporten forærende, er det smartere/lettere at finde den i EU - hvis
den kører der et sted