p:first-letter
Fra : rasmus

Dato : 03-09-03 13:20

Hvorfor virker føgende "first-letter" ikke?

dd p {
margin-left: 10px;
margin-top: 10px;
margin-right: 10px;
margin-bottom: 10px;
line-height: 140%;
padding: 0;
}

dd p:first-letter: { font-weight: bold }

dd p virker ...

ras

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 03-09-03 13:40

rasmus wrote:

> Hvorfor virker føgende "first-letter" ikke?
>
> dd p {
> margin-left: 10px;
> margin-top: 10px;
> margin-right: 10px;
> margin-bottom: 10px;
> line-height: 140%;
> padding: 0;
> }
>
> dd p:first-letter: { font-weight: bold }
>
> dd p virker ...

Hvis du validere din CSS hos W3C, så finder du fejlen.
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Hintzmann c",)

Fra : Olav Noksagt

Dato : 03-09-03 13:43

Martin Hintzmann Andersen skrev:

> Hvis du validere din CSS hos W3C, så finder du fejlen.
> http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Som er...?

Olav

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-09-03 14:55

rasmus skrev:

> Hvorfor virker føgende "first-letter" ikke?

Helt generelt er det en god ide at give lidt flere oplysninger - fx
hvilken browser du har testet i, hvad der sker (formentlig intet)
og, hvis muligt, et link til en side hvor man kan se problemet.

> dd p:first-letter: { font-weight: bold }

Som Martin har afsløret, vil en validering hurtigt afsløre hvad der
er galt. Måske vil en nærlæsning af linjen herover også.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : rasmus

Dato : 03-09-03 15:29

> Helt generelt er det en god ide at give lidt flere oplysninger - fx
> hvilken browser du har testet i, hvad der sker (formentlig intet)
> og, hvis muligt, et link til en side hvor man kan se problemet.

- enig, men nu var probemet jo så småt (og tåbeligt), at link og browserting
nok ikke er nødvendigt.

> Som Martin har afsløret, vil en validering hurtigt afsløre hvad der
> er galt. Måske vil en nærlæsning af linjen herover også.

- doh hvor er jeg blind og dum. Jeg kiggede og kiggede og kiggede men så
intetn ;;-o
tak, ras

Fra : Olav Noksagt

Dato : 03-09-03 15:42

rasmus skrev:

> [...]
> nok ikke er nødvendigt.

> - doh hvor er jeg blind og dum. Jeg kiggede og kiggede og kiggede men så

Det var dog mærkeligt? I har løst problemet men gjort det på en så
indforstået måde at jeg (der stadigvæk slåsser med css) sidder måbende
tilbage. I plejer at være mere informative på denne ng?!?

Olav
der gerne vil læse nærmere og blive klogere

Fra : rasmus

Dato : 03-09-03 16:02

"Olav Noksagt" <noksagt_fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var dog mærkeligt? I har løst problemet men gjort det på en så
> indforstået måde at jeg (der stadigvæk slåsser med css) sidder måbende
> tilbage. I plejer at være mere informative på denne ng?!?

- hehe, jeg forstår dig. problemet med dd p:first-letter: { font-weight:
bold } er et kolon for meget.
Det hedder p:first-letter { font-weight: bold; osv osv } at der står dd
foran p betyder, at egenskaberne kun gælder fpr p-tags, der står inden i et
<dd>

- keep up the good work og spørg løs.

ras

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-09-03 10:02

rasmus skrev:

> - enig, men nu var probemet jo så småt (og tåbeligt), at link
> og browserting nok ikke er nødvendigt.

Måske ikke. Det er dog nok på sin plads at fortælle at :first-
letter ikke understøttes i alle browsere, specifikt ikke i
[...teste teste...] Hov! Jeg var sikker på at IE6 ikke ville forstå
:first-line og :first-letter - men de virker jo fint.

:first-child virker derimod ikke i IE.
--
Jens Gyldenkærne Clausen