2 skærme til et grafikort
Fra : Thomas Bowers

Dato : 03-09-03 11:16

Hej NG

Jeg har overvejet at skifte min 21" ud med 2 stk. 17" fladskærme eller en
17" og en 15"

Spørgsmålet er sådan set bare om hvorvidt man er tvunget til at køre samme
opløsning på begge skærme hvis de bruges til at splitte skærmbilledet
(horisontalt) ? Altså kan den ene køre 1024*768 mens den anden bruger
1280*1024 ?

En sidste ting. Er man nød til at skifte til klon-view for at kunne bruge
tv-out, eller kan man benytte alle 3 udgange samtidigt ?

Jeg har et Geforce4 ti4200 med 2 skærmudgange og tv-out

På forhånd tak

Hilsen Thomas

Fra : Peter T.

Dato : 03-09-03 16:24

Thomas Bowers wrote:

> Hej NG
>
> Jeg har overvejet at skifte min 21" ud med 2 stk. 17" fladskærme eller
> en 17" og en 15"

Jeg undrer mig over hvorfor du skifter din 21" ud.

> [...]
> samme opløsning på begge skærme hvis de bruges til at splitte
> skærmbilledet (horisontalt) ? Altså kan den ene køre 1024*768 mens

Ja. Du skal dog huske at sætte hak i "aktivering af DualView" i
indstillinger for nview et sted i egenskaber for skærm -> avanceret.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 03-09-03 18:53

> En sidste ting. Er man nød til at skifte til klon-view for at kunne bruge
> tv-out, eller kan man benytte alle 3 udgange samtidigt ?

Så vidt jeg er orienteret er det kun Matrox Parhelia der kan håndtere 3
forskellige skærmbilleder/opløsninger samtidigt.
På dit nvidia er jeg ret sikker på du bliver nødt til at klone.
Mvh
Anders O